Cathis, oj oj ojj, om du bara visste. Det där var bara en ynkans pyttedel av hur jag har det, appropå det......om era äkta hälfter ska gå och lägga sig för att sova 23.00, hur många av dom kräver att ni slår av datorn och lägger er ni med?? Jag skrev KRÄVER ja. Hur många av er har en äkta hälft som klassar er som feta och överviktiga, och aldrig någonsin kommer med en komplimang?? Hur många av er har en äkta hälft som klagar på allt du gör eller säger, fel bröd, för kryddig mat, att baugetten till maten saknas, att jordgubbarna förmodligen inte är svenska och därför sura, att vinet till maten är för sött o.s.v o.s.v Jag svälter mig och har gått ner i vikt....ser han det??? nää, det gör han inte. Jag köpte nya glasögon i en helt annan modell och färg, såg han det?? jodå, två veckor senare när jag skulle sätta på mig läsglasögonen istället. Jag är ljust rödhårig egentligen, när jag färgade håret mörkbrunt, nästan svart så sa han inget alls, han hade inte sett det. Det är fortfarande bara en bråkdel av min vardag, jag är förtidspensionär p.g.a. reumatiska sjukdommar, men har han förståelse för att jag har ont?? så i he...te heller, det skiter väl han i, bara jag lagar maten, städar tvättar, klipper gräset och tar hand om våran radhustomt så att han kan sitta där på sin semester, för som det är nu så ser det för jä...gt ut. Suck!!!! Jag vet att jag har mig själv att skylla, han har fostrat mig duktigt ialla fall, för jag säger ju inget.....för husfridens skull....frid, den som kunde få det ändå
Redigerat av Pia L: 29-06-2007, 13:41
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|