|
Full version: Semester 2007
Vad ska ni hitta på på er semester?
Ingen semester i år  jobbar hela året ut i alla fall.
Jag ska bl.a resa genom Sverige och träffa en massa supertrevliga människor  och så ska jag fira min pappa på 60-årsdagen och lite annat. Sedan blir det förstås även en massa härligt trädgårdsarbete och lapande av sol på altanen (förhoppningsvis)
Farbror Blå
25-05-2007, 08:41
Jag ska passa på att skola in mej på ett nytt jobb, så hur mycket fritid man får vet jag inte än... annars ska jag njuta av vårt vackra land, bada varje dag, snickra, måla rödfärg, fiska och fara runt på auktioner
Jag åker till Cypern en vecka från den 11/6. Sen ska jag jobba fram till midsommar och därefter har jag 4 veckors semester. Den mesta tiden lär vi tillbringa på landet och jag står väl som vanligt med ryggen böjd över rabatterna eller ligger i hammocken och myser.
Jag jobbar också hela sommaren, men har vissa fridagar då jag ska ut på diverse trädgårdsresor, huvudstadsbesök och turer till små och stora Mälar-öar.
CITAT (Farbror Blå @ 25-05-2007, 09:41)  Jag ska passa på att skola in mej på ett nytt jobb, så hur mycket fritid man får vet jag inte än... annars ska jag njuta av vårt vackra land, bada varje dag, snickra, måla rödfärg, fiska och fara runt på auktioner Låter som en perfekt sommar, om man adderar trädgårdsarbete till listan.
Vi håller på med förberedelserna av en utbyggnad av stugan, så jag gissar att större delen går åt till byggnationer. Stugan ligger på en ö så vi får både sol och bad , fika med grannarna, grillkvällar, mys i mängd och inte att förglömma surtrömming med goda vänner. Vi ska försöka hinna med någon kortare tripp på 2-3 dagar. Var det blir är ännu inte bestämt.
CITAT (Rose @ 24-05-2007, 19:31)  Vad ska ni hitta på på er semester?
[attachment=3135:sommar2.jpg] Jag tycker bilden ser ut som min drömsemeter  Om det blir så vet jag inte men det finns inga andra planer.
Ophelia
25-05-2007, 18:53
Så lite som möjligt....jag ska ha semester
anncharlotte
26-05-2007, 10:05
Jag ska jobba hela sommaren, men hoppas på att kunna åka till Indien i höst
Krolliljan
28-06-2007, 05:29
På fredag går jag på semester. Det ska bli skönt. Jag ska njuta av mina växter. Ändå längtar jag ut i skogen.En riktigt varm sommardag är det så härligt i skogen, alla dessa dofter. Jag längtar överhuvudtaget efter naturen. Några bilturer i södra Sverige blir det. Jag tycker om att åka bil och titta på hur vackert det är i Sverige, långt ifrån lysrör och ventilerade rum.
Maria i Helsingborg
28-06-2007, 05:34
Jag hör inte heller till dem som tar semester.....
evelina
28-06-2007, 06:06
Semester har jag jämt eftersom jag är förtidspensionerad. Tillbringar mycket tid på landet, bara vara,strosa i skogen eller åker hem till särbons trädgård. Har redan haft besök av trevliga tjejer härifrån och vi var även en tripp till en annan odlait. Mamma fyller 85 år så jag ska ha fest på mitt land. MEN den 20 juli blir det full rulle min största son ska gifta sig först borgligt hemma i träggården och dagen efter blir det på Yangtorp i skåne där även lilla Lucas som det ska det bli namngivning på. Yangtorp som är ett tempel, om ni aldrig varit där gör en tur dit där är så vackert i bokskogen. TempelJag ska klä bruden som alltid är roligt och speciellt när det är sonens blivande fru. Sedan blir det middag hemma i deras trädgård för 70 personer från alla världens hörn eftersom båda har rest mycket. Så vi vet vad vi har att göra men det ska bli såååå roligt. Sedan tar vi en tripp till Öland. Mvh Evelina
Sailor Pluto
28-06-2007, 12:23
Mysa med sambon och husdjuren, äta god mat, spela tv-spel, läsa böcker och snickra lite . Så ska jag också planera inför nästa års odlingar och rabatter, samt lista ut var hönshuset ska stå och hur det ska se ut. Det viktigaste är iaf att jag ska strunta i alla måsten och krav som en del verkar tycka att semestern består av. Har sett de som gnor och far runt som torra skinn för att i slutet på sommaren vara lika trötta som när den började. Nej, här ska det njutas . Bara ladda batterierna och softa i soffan/på altanen.
Vilken bra tråd, förresten!
anneli85
28-06-2007, 12:36
Det blir väl lite dagsutflykter med barnen, till Parken Zoo, Kolmården och andra mysiga ställen. Sen blir det att vara hemma och ta det lungt, åka och hälsa på kompisar på kvällen utan att behöva ha bråttom hem för att barnen ska i säng, det är härligt. I augusti åker jag på kryssning med gubben, och syrran med respektive. I september åker vi hela motorcykelgänget till Åland för en trevlig helg  , utan barn.
skogstroll
28-06-2007, 13:22
påta i trädgården såklart (andra sommaren med egen trädgård), så jag har svårt att slita mig ... men jag bor så skönt i skogen vid havet och man kan hoppa på en båt ut i skärgården och ligga på en klippa och pilla naveln... som på bilden ungefär... och ev ska vi skaffa hund! Härligt!
Semestertider här hemma innebär att jag uppgraderas från deltidsslav till heltidsslav, Jippie !! Nästa fredag tar årets helvete vid, slut på datasittandet, uppassning och service från morgon till kväll, för han har ju S E M E S T E R, och när har jag semseter då??? Psykiskt och känslomässigt är jag redan körd i botten, hur f*n kan man kalla skiten för semester? Den enda lilla semestern jag själv skulle kunna få tog en av mina allra bästa vänner ifrån mig, fråga inte hur, det är komplicerat och ett jä,,la svek, men jag hoppas för hennes skull att det var värt vänskapen. Jag förstår att ni som har semester uppskattar tiden, allrahelst om ni har en alldeles egen dresserad slav. Önskar er alla en trevlig semester och en fortsatt fin sommar !!!
Sailor Pluto
29-06-2007, 13:18
CITAT (Pia L @ 29-06-2007, 14:08)  Semestertider här hemma innebär att jag uppgraderas från deltidsslav till heltidsslav, Jippie !! Nästa fredag tar årets helvete vid, slut på datasittandet, uppassning och service från morgon till kväll, för han har ju S E M E S T E R, och när har jag semseter då??? Psykiskt och känslomässigt är jag redan körd i botten, hur f*n kan man kalla skiten för semester? Den enda lilla semestern jag själv skulle kunna få tog en av mina allra bästa vänner ifrån mig, fråga inte hur, det är komplicerat och ett jä,,la svek, men jag hoppas för hennes skull att det var värt vänskapen. Jag förstår att ni som har semester uppskattar tiden, allrahelst om ni har en alldeles egen dresserad slav. Önskar er alla en trevlig semester och en fortsatt fin sommar !!! De behöver nog en sån här ! Har en släkting som en gång i tiden inte ville ha semester för att partnern förväntade sig ständig uppassning, insyn i vad släktingen höll på med mm. Inte för att det var så stor skillnad från vardagen egentligen...Det hela slutade inte förrän min släkting tog ut skilsmässa och flyttade. Då fick hon ha sin semester ifred. Pia L, sparka ut karln eller se till att han uppför sej (allvarligt). Du klarar dej bättre utan människor som får dej att må dåligt.
CITAT (Pia L @ 29-06-2007, 14:08)  Semestertider här hemma innebär att jag uppgraderas från deltidsslav till heltidsslav, Jippie !! Nästa fredag tar årets helvete vid, slut på datasittandet, uppassning och service från morgon till kväll, för han har ju S E M E S T E R, och när har jag semseter då??? Psykiskt och känslomässigt är jag redan körd i botten, hur f*n kan man kalla skiten för semester? Den enda lilla semestern jag själv skulle kunna få tog en av mina allra bästa vänner ifrån mig, fråga inte hur, det är komplicerat och ett jä,,la svek, men jag hoppas för hennes skull att det var värt vänskapen. Jag förstår att ni som har semester uppskattar tiden, allrahelst om ni har en alldeles egen dresserad slav. Önskar er alla en trevlig semester och en fortsatt fin sommar !!! Men Pia L  så kan du väl inte ha det. Ge karln i spark där bak och ryt till, du behöver ju också semester i lugn och ro. Kräv att han ska göra sin del av arbetet hemma. En jätte  till dig och  det är du värd och ha en jättefin sommar!
Cathis, oj oj ojj, om du bara visste. Det där var bara en ynkans pyttedel av hur jag har det, appropå det......om era äkta hälfter ska gå och lägga sig för att sova 23.00, hur många av dom kräver att ni slår av datorn och lägger er ni med?? Jag skrev KRÄVER ja. Hur många av er har en äkta hälft som klassar er som feta och överviktiga, och aldrig någonsin kommer med en komplimang?? Hur många av er har en äkta hälft som klagar på allt du gör eller säger, fel bröd, för kryddig mat, att baugetten till maten saknas, att jordgubbarna förmodligen inte är svenska och därför sura, att vinet till maten är för sött o.s.v o.s.v Jag svälter mig och har gått ner i vikt....ser han det??? nää, det gör han inte. Jag köpte nya glasögon i en helt annan modell och färg, såg han det?? jodå, två veckor senare när jag skulle sätta på mig läsglasögonen istället. Jag är ljust rödhårig egentligen, när jag färgade håret mörkbrunt, nästan svart så sa han inget alls, han hade inte sett det. Det är fortfarande bara en bråkdel av min vardag, jag är förtidspensionär p.g.a. reumatiska sjukdommar, men har han förståelse för att jag har ont?? så i he...te heller, det skiter väl han i, bara jag lagar maten, städar tvättar, klipper gräset och tar hand om våran radhustomt så att han kan sitta där på sin semester, för som det är nu så ser det för jä...gt ut. Suck!!!! Jag vet att jag har mig själv att skylla, han har fostrat mig duktigt ialla fall, för jag säger ju inget.....för husfridens skull....frid, den som kunde få det ändå
Jösses!!!
Pia oj oj oj
CITAT (Pia L @ 29-06-2007, 14:39)  Cathis, oj oj ojj, om du bara visste. Det där var bara en ynkans pyttedel av hur jag har det, appropå det......om era äkta hälfter ska gå och lägga sig för att sova 23.00, hur många av dom kräver att ni slår av datorn och lägger er ni med?? Jag skrev KRÄVER ja. Hur många av er har en äkta hälft som klassar er som feta och överviktiga, och aldrig någonsin kommer med en komplimang?? Hur många av er har en äkta hälft som klagar på allt du gör eller säger, fel bröd, för kryddig mat, att baugetten till maten saknas, att jordgubbarna förmodligen inte är svenska och därför sura, att vinet till maten är för sött o.s.v o.s.v Jag svälter mig och har gått ner i vikt....ser han det??? nää, det gör han inte. Jag köpte nya glasögon i en helt annan modell och färg, såg han det?? jodå, två veckor senare när jag skulle sätta på mig läsglasögonen istället. Jag är ljust rödhårig egentligen, när jag färgade håret mörkbrunt, nästan svart så sa han inget alls, han hade inte sett det. Det är fortfarande bara en bråkdel av min vardag, jag är förtidspensionär p.g.a. reumatiska sjukdommar, men har han förståelse för att jag har ont?? så i he...te heller, det skiter väl han i, bara jag lagar maten, städar tvättar, klipper gräset och tar hand om våran radhustomt så att han kan sitta där på sin semester, för som det är nu så ser det för jä...gt ut. Suck!!!! Jag vet att jag har mig själv att skylla, han har fostrat mig duktigt ialla fall, för jag säger ju inget.....för husfridens skull....frid, den som kunde få det ändå Ni behöver en break från varandra! Har du ingen kompis/släkting eller annat som absolut behöver lite hjälp/stöd sådär som bara kvinnor kan ge varandra? Jag menar som ett sätt för dig att komma iväg några dagar på egen hand. Vännen/släktingen behöver inte finnas i verkligheten om du förstår vad jag menar.... Det finns gränser för vad man behöver finna sig i. Låt honom veta var din gräns är. Livet består av mer än att vårda frisk man i hemmet.
FruJensen
29-06-2007, 14:39
Den spenderas på hemmaplan. 3 veckor med renovering utvändigt och invändigt av hus och trädgård. Svärmor kommer på besök också. För övrigt är målet att hålla mig långt borta från telefoner och arga kunder. Semestern börjar måndag v 29!
Precis så är det....den var bra
Sailor Pluto
29-06-2007, 16:56
CITAT (Pia L @ 29-06-2007, 14:39)  Cathis, oj oj ojj, om du bara visste. Det där var bara en ynkans pyttedel av hur jag har det, appropå det......om era äkta hälfter ska gå och lägga sig för att sova 23.00, hur många av dom kräver att ni slår av datorn och lägger er ni med?? Jag skrev KRÄVER ja. Hur många av er har en äkta hälft som klassar er som feta och överviktiga, och aldrig någonsin kommer med en komplimang?? Hur många av er har en äkta hälft som klagar på allt du gör eller säger, fel bröd, för kryddig mat, att baugetten till maten saknas, att jordgubbarna förmodligen inte är svenska och därför sura, att vinet till maten är för sött o.s.v o.s.v Jag svälter mig och har gått ner i vikt....ser han det??? nää, det gör han inte. Jag köpte nya glasögon i en helt annan modell och färg, såg han det?? jodå, två veckor senare när jag skulle sätta på mig läsglasögonen istället. Jag är ljust rödhårig egentligen, när jag färgade håret mörkbrunt, nästan svart så sa han inget alls, han hade inte sett det. Det är fortfarande bara en bråkdel av min vardag, jag är förtidspensionär p.g.a. reumatiska sjukdommar, men har han förståelse för att jag har ont?? så i he...te heller, det skiter väl han i, bara jag lagar maten, städar tvättar, klipper gräset och tar hand om våran radhustomt så att han kan sitta där på sin semester, för som det är nu så ser det för jä...gt ut. Suck!!!! Jag vet att jag har mig själv att skylla, han har fostrat mig duktigt ialla fall, för jag säger ju inget.....för husfridens skull....frid, den som kunde få det ändå Japp, jag växte upp med det där och det finns bara en lösning: sparka ut fanskapet som behandlar dej som skit . Han vinner inget på att ändra sej, så varför skulle han göra det? Jag hoppas att du har någon annan i din omgivning som visar uppskattning för den du är (han gör det uppenbarligen inte). Blir helt rasande av sådant beteende!
Jösses Pia, så där kan du ju inte fortsätta ha det!  Håller med Angelica om att han inte vinner nåt på en förändring så han kommer inte att förändra sig. Går det inte att kicka ut honom så gå själv. Det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två.  och
Ophelia
29-06-2007, 20:23
CITAT (Pia L @ 29-06-2007, 14:39)  Jag vet att jag har mig själv att skylla, han har fostrat mig duktigt ialla fall, för jag säger ju inget.....för husfridens skull....frid, den som kunde få det ändå Ja Pia. Det är ju bara du som kan bestämma dig hur du vill ha det. Jag tror knappast han kommer att ändra på sig (om inget mycket drastiskt sker) så därifrån kan du knappast förvänta dig hjälp. Tycker det börjar bli dags att leva ditt eget liv. Det är dag att du tar kommandot över ditt eget liv, du är en vuxen kvinna, och du har ju kommit en bra bit på väg som inser att du varit väldresserad och kan erkänna det. Att vänner sviker är tyvärr något som händer i livet, hur jävligt det än är. Jag vet hur det är men det är viktigt att lägga sånt bakom sig och gå vidare.
Airamya
29-06-2007, 21:32
Följande taktik kan kanske vara något för dig Pia? (Jag rekommenderar det inte bokstavligt då förstås...) [attachment=4615:8.gif] (Tack till Gunvor som skickade mig till rätt sida för att hitta denna  )
Biggan_
29-06-2007, 22:44
Jaha, jag gick på semester nu för en timme sedan och tänkte jubla i den här tråden, men jublet fastnade i halsen när jag har läst om Pias elände! Ställ ultimatum Pia! Antingen hjälps ni åt eller så går ni åt var sitt håll! Basta! Livet är alldeles för kort för att slösas bort på det viset! Du behöver en stor styrkekram vännen  , men det räcker väl tyvärr inte långt, du behöver ta itu med detta på en gång för så skall man inte behöva ha det!
CITAT (Biggan_ @ 29-06-2007, 23:44)  Jaha, jag gick på semester nu för en timme sedan och tänkte jubla i den här tråden, men jublet fastnade i halsen när jag har läst om Pias elände!  Så var det för mig med när jag läste tråden tidigare idag...  Jag blev både arg och ledsen för din skull Pia... Och käner igen en del av det hur jag hade det tidigare, men vet du, min sambo har totalförändrat sig, det har varit en lång process, och det har hänt mycket längs vägen, men idag har vi det jättebra. Jag vill inte lämna ut så mycket mer av det här på nätet men jag ska försöka hinna pm:a dig i morgon Pia!
Ophelia
30-06-2007, 07:16
CITAT (Biggan_ @ 29-06-2007, 23:44)  Jaha, jag gick på semester nu för en timme sedan och tänkte jubla i den här tråden, men jublet fastnade i halsen när jag har läst om Pias elände!  Nänänänä.......du ska ha en bra och skön semester. Du har säkert jobbat och slitigt för att få den semestern. Du har all rätt att jubla över dina insatser under semesteråret. Det är ok att ha medlidande men man måste själv få vara glad. Ha en jättebra semester och NJUUUUT (själv har jag kommit halvvägs på semestern) Ställer mer än gärna upp om Pia bestämmer sig för att förändra sin situation
Ställer mer än gärna upp om Pia bestämmer sig för att förändra sin situation  [/quote] Självklart gör vi det Pia.  Stå på dig
Snälla söta Biggan och Leia, naturligtvis så ska ni jubla, ni HAR ju semester, en semester som ni starkt förtjänat under året också. Jag ber om ursäkt och inser nu att min nedstämdhet smittat av sig i tråden och hade jag bara tänkt lite längre så skulle jag ju inte ha skrivit alls i den. Förlåt alla, njut av era semestrar och citera inget mer av mina inlägg så att tråden kanske kan återgå till det den en gång var ämnad för, rent semesterprat och om vad alla ska göra, denna ljuva tid av året. Kram till er alla ifrån en skamsen Pia
Biggan_
30-06-2007, 11:04
CITAT (Pia L @ 30-06-2007, 10:50)  Snälla söta Biggan och Leia, naturligtvis så ska ni jubla, ni HAR ju semester, en semester som ni starkt förtjänat under året också. Jag ber om ursäkt och inser nu att min nedstämdhet smittat av sig i tråden och hade jag bara tänkt lite längre så skulle jag ju inte ha skrivit alls i den. Förlåt alla, njut av era semestrar och citera inget mer av mina inlägg så att tråden kanske kan återgå till det den en gång var ämnad för, rent semesterprat och om vad alla ska göra, denna ljuva tid av året. Kram till er alla ifrån en skamsen Pia  Pia, nu har det blivit ett stort missförstånd här! Min mening med inlägget var absolut inte att du skulle känna dej tillrättavisad eller skamsen eller att du skulle be om ursäkt. Det är ju egentligen jag som skall känna mej dum som kom med en sådan kommentar. Det är väl bara bra att du får lätta ditt hjärta en aning, och vi andra har fått oss en tankeställare om att det inte är alla som får en bra semester. Förhoppningsvis kan vi vara dej till hjälp och stöd också, så jag föreslår att du fortsätter att skriva i tråden om du känner att du behöver respons. ...och visst skall jag ha en bra och skön semester som Ophelia också skrev. Kram tillbaka Pia
Tycker Pias inlägg var bra. Det är inte alla som ser semestern som avkoppling. Tänk på många barn till alkoholiserade föräldrar, exempelvis, de ser ofta jul och sommar som väldigt stressande. Vet inte om jag svarat i tråden, men själv ska jag ägna sommaren åt att jobba, förutom under 2 veckor då jag har semester och ska hinna göra allt det där arbetet hemma man inte hinner annars
Nejdå Biggan inte något missförstånd alls här, eller kanske inte så mycket ialla fall. Jag förstår ju hur glädjen kan fastna i halsen när man ska skriva om den och ramlar in på ett ämne som faktiskt inte hör hit. Jag behövde bara få lätta på trycket och valde fel ställe, egentligen så funderade jag hela natten på att starta en egen tråd om min situation, mest för att försöka att få omvänd respons att jag baske mig inte är ensam om att ha det så, men det kanske inte var så vanligt som jag trott ändå. Jag tog inte ditt inlägg som en bassning heller, bara en reflektion av era reaktioner i glädjen, inget fel i det heller, det visar ju bara att ni har ett varmt hjärta. Tack alla som peppat, jag behöver det mer än ni kan ana, och Netha....oj vad du måste veta hur jag känner, jag är glad för dina systrars skull, och jag SKa bli fri, helst innan jag blir tokig. Kram alla
Huggorm
30-06-2007, 12:15
Jag hade inte tänkt mig någon semester i sommar. Bättre att jobba när vädret är behagligt. Sedan tar jag långsemester till vintern, minst två månader. Australien, Nya Zealand, kanske Indien, Nepal, Kina på vägen hem. Tur man har ett så flexibelt jobb, där jag jobbar precis så mycket eller lite jag vill.
Men kanske blir det en vecka i sommar också. Kanske följer med en kompis norrut i landet, han skall besöka Nordkap. Jag har visserligen varit där förr, men en tur till norra sverige och norge är aldrig fel
CITAT (Pia L @ 30-06-2007, 10:50)  Snälla söta Biggan och Leia, naturligtvis så ska ni jubla, ni HAR ju semester, en semester som ni starkt förtjänat under året också. Jag ber om ursäkt och inser nu att min nedstämdhet smittat av sig i tråden och hade jag bara tänkt lite längre så skulle jag ju inte ha skrivit alls i den. Förlåt alla, njut av era semestrar och citera inget mer av mina inlägg så att tråden kanske kan återgå till det den en gång var ämnad för, rent semesterprat och om vad alla ska göra, denna ljuva tid av året. Kram till er alla ifrån en skamsen Pia  PiaL, jag är ju den som startade den här tråden och jag säger att du får skriva hur mycket du vill i den här tråden. Jag tycker att det är jättebra att du börjat skriva om det här. Jag hoppas det ger dig modet och kraften att förändra din situation. Ingen ska behöva ha det som du och du förtjänar bättre. Försök hitta personer i din närhet, irl eller här, som du kan prata med.
Airamya
30-06-2007, 18:47
CITAT (Pia L @ 30-06-2007, 12:20)  Jag behövde bara få lätta på trycket och valde fel ställe, egentligen så funderade jag hela natten på att starta en egen tråd om min situation, mest för att försöka att få omvänd respons att jag baske mig inte är ensam om att ha det så, men det kanske inte var så vanligt som jag trott ändå. Du valde inte fel ställe. Du valde Odla. Vilken tråd du lättar på trycket i är helt oväsentligt. Det viktiga är att du gör det. Vad kan vara bättre än att ägna semestern åt att hjälpa o stötta varandra? Att ta sig ur gammal skit och skapa nytt? När ska man annars ha tid att verkligen stanna upp och lyssna? Eller det motsatta - att tala ut, släppa fram allt man bär på, be om hjälp? Det är en av de svåraste saker man kan göra, men också en av de absolut viktigaste. Att vika upp sig som en öppen bok och säga "det här är jag, det här är mitt liv. Kolla vad mycket skit, skräp och smärta! Vad ska jag göra?" Det är att utelämna sig själv, att göra sig sårbar. DET är starkt! Jag tycker det är hedrande att du valt att göra det här, hos oss. Kan bara hoppas att vi lyckas fånga upp dig på rätt sätt. Du är långt ifrån ensam om att ha det som du har det. Jag skulle tro att det finns både en o annan här inne som läser det du skriver o känner igen sig, men som kanske inte orkar skriva om det. Kanske är det riktigt många, vad vet jag. Jag vet dock med absolut säkerhet att du är långt ifrån ensam om din situation. Du har många systrar som vet vad du går igenom. med hopp om en spirande lösning och mängder med Gudinne-styrka till dig. /Maria (Du vet väl att Gudinnan var Gud innan?  )
Vår dator är kaputt så jag har inte kunnat vara in här på över en vecka. Just nu är vi på minisemester hos släktingar (passar på o lånar deras dator) Förhoppningsvis kommer vår nya dator nästa vecka. Pia L: Kom på semester till mig vettja så får du prova på att bli uppassad istället.
Tack alla som peppat, jag behöver det mer än ni kan ana, och Netha....oj vad du måste veta hur jag känner, jag är glad för dina systrars skull, och jag SKa bli fri, helst innan jag blir tokig. Kram alla [/quote] Som jag vet.  och du ska veta att vi håller alla tummar för dig och hoppas att du snart gör dig fri. Jag raderade mitt inlägg efter att ha sett att du läst det. Detta för att inte lämna ut mina systrar alltför mycket. Och du ska veta att det är ALDRIG för sent att ta sig ur ett destruktivt förhållande. Du och alla kvinnor är värd ett bättre liv än att hunsas och behandlas som "skit" av äckliga karlsluskar. Fy vad arg och ledsen jag blir när jag tänker på hur många kvinnor som far illa.
Pia ....du ska absolut inte känna att du lastat dina bekymmer på oss. Jag känner mig hedrad (vilken gammeldags uttryck) för att du vill lätta till hjärta för mig och alla andra på Odla. Det är många fler än vi anar som sitter i samma situation som du gör. Skillnaden är den att många inte har den skrivande gåva som du har, som lätt kan uttrycka sina känslor i skrift. Jag känner med varje nerv i min kropp dina känslor när du skriver. Det är en kraft och en styrka att kunna berätta för oss på det sätt du gör. Jag tror också det lättar att få skriva av sig som du gör. Stå på dig Pia. Vi är många som stöttar dig....det vet du. Kramar i mängd
anneli85
02-07-2007, 11:22
Ta hand om dig Pia
*Stintan*
02-07-2007, 12:00
 ja du vet Pia
Jag är sjukskriven 5 veckor till. Minst, sen ska jag ha 3 veckors semester. Konstig och lite fattig (på pengar) sommar.. Men en vecka i huvudstaden blir det i alla fall. Och så kommer jag fara runt och hälsa på vänner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|