CITAT (Pia L @ 30-06-2007, 12:20)

Jag behövde bara få lätta på trycket och valde fel ställe, egentligen så funderade jag hela natten på att starta en egen tråd om min situation, mest för att försöka att få omvänd respons att jag baske mig inte är ensam om att ha det så, men det kanske inte var så vanligt som jag trott ändå.
Du valde inte fel ställe. Du valde Odla. Vilken tråd du lättar på trycket i är helt oväsentligt. Det viktiga är att du gör det.
Vad kan vara bättre än att ägna semestern åt att hjälpa o stötta varandra? Att ta sig ur gammal skit och skapa nytt? När ska man annars ha tid att verkligen stanna upp och lyssna? Eller det motsatta - att tala ut, släppa fram allt man bär på, be om hjälp?
Det är en av de svåraste saker man kan göra, men också en av de absolut viktigaste. Att vika upp sig som en öppen bok och säga "det här är jag, det här är mitt liv. Kolla vad mycket skit, skräp och smärta! Vad ska jag göra?"
Det är att utelämna sig själv, att göra sig sårbar. DET är starkt!
Jag tycker det är hedrande att du valt att göra det här, hos oss.
Kan bara hoppas att vi lyckas fånga upp dig på rätt sätt.
Du är långt ifrån ensam om att ha det som du har det. Jag skulle tro att det finns både en o annan här inne som läser det du skriver o känner igen sig, men som kanske inte orkar skriva om det.
Kanske är det riktigt många, vad vet jag.
Jag vet dock med absolut säkerhet att du är långt ifrån ensam om din situation. Du har många systrar som vet vad du går igenom.
med hopp om en spirande lösning och mängder med Gudinne-styrka till dig.
/Maria
(Du vet väl att Gudinnan var Gud innan?

)