CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 01-07-2007, 20:19)

Tiny Timfrön brukar säljas i de flesta fröställen i butikerna, den brukar även finnas i matbutikernas ställ, så man behöver inte skicka efter med portoavgifter etc. + fröerna brukar vara billiga till denna sort.
Tiny Tim är ju inte världens godaste tomat så i stort sett vilken annan sort som helst ger godare frukter (inte Totem dock även den har mindre goda frukter, den enda orsaken till att handeln främst säljer Tiny tim eller totem är ju att det blir dekorativa plantor, smaken har inte varit en bidragande orsak).
Jag har haft Tiny Tim vissa år men alla som provsmakat har efter att de provat de andra tomaterna spottat ut Tiny Tim frukterna och har undrat om det är något fel på frukterna på den plantan.
Det har funnits här tidigare, men jag har som sagt inte fått tag i dem på ett par år.
Men jag tror du tänker på Micro Tom som är väldigt liten, kanske 15 cm hög, får massor med blommor men ganska mjöliga och smaklösa tomatern. Tiny tim ger lite oranga, fasta och söta frukter och busken blir ungefär 25-30 cm hög...