CITAT (tiagirl @ 03-07-2007, 00:19)

15 st kanske på tre olika platser! Här är den då rakt inte någon bristvara utan växer precis överallt!!!!!!!!!!! Skövla...då pratar man om hundratals plantor på en stor yta, tror du jag har blåklockor enbart i trädgården eller?? Om jag nu skulle hitta en markägare till vägrenen så skulle dom bara garva ihjäl sig om jag frågade om jag fick ta några blåklockor, det kan jag ju lova dig.
Skillnaden mellan mig och andra är att jag talar om vad jag gör och då är det jag som blir påhoppad! Det finns många roliga människor(som man tror har sökt till polishögskolan men inte kommit in)här måste jag säga. Alla
gör det men ingen vågar säga nåt. Vad det än är!

En hemlis till, jag plockade blåsippor en dag. Och fick med rötter på en, satte den i stenpartiet och den växer där!!! Fyyy på mig. Kanske utrodade hela Sveriges blåsippor. Nu kommer du nog få gåshud men mina barn kan inte plocka blommor alls, dom drar upp dom med rötterna. Om det så är liljekonvaljer, blåsippor eller blåklockor. Fem stycken eller hela
bestånd.
Jag hoppas du var ute på landet och vaktade på alla som rensade all öppen mark på alla blommor till hela sveriges midsommarstänger.
Tycker att det där var väldigt konstigt resonerat.
Det hade kanske räckt med
ett exemplar som du kunde förökat själv? (Så har jag gjort med mina storblommiga blåklockar (tog en liten försiktigt där det växte ganska många och satte i en rabatt för god omvårdnad) och nu har jag en stor rugge.)
Det spelar väl ingen roll om man berättar vilka "fel" man gör? Dom blir väl inte mer "rätt" för det...? Du utrotar knappast alla Sveriges blåsippor, men du minskar kanske bestånden där du bor?
Du kunde kanske lära dina barn
vilka blommor man får och inte får plocka? Och kanske
hur man plockar blommor...?
Och skövla behöver inte betyda att det är massor med växter som försvinner, det räcker ju med att
alla försvinner - 100 eller 1 exemplar kan vara lika illa!