Vi hade ju samma tjafs med hans syster ,men hon hade helg jobb så hon kunde betala lite.Vi har nog mycket sämre ekonomi än vad hon och hennes man har och vi har byggt ut huset för att kunna ha alla våra barn ,mina tre och min sambos två eftersom dom vill bo hos oss och givetvis är vi glada för det.Hon har haft en jätte stor lägenhet med möjlighet att göra rum ,men barnen har fått dela bäddsoffa hela tiden,hon åker också på semster ofta så pengar finns det nog,vi har fått prioritera dom på barnen,Tillsaken hör att deras son har inte mått så bra heller så han har haft det tufft i skolan också.. dessutom är det vi som får hjälpa till med att övningsköra för hon har inget körkort... det kanske låter gnälligt men jag tycker bara det är fel att reglerna är så , man har i alla fall skaffat dom ihop och jag betvivlar att hon inta skulle ha hjälpt honom om hon levat med hans pappa.. jag tror inta att man kan få social bidrag utan att dra in hela vår ekonomi och det bär emot att barnen ska starta så... tack för alla synpunkter.. man blir så ledsen och besviken ,,jag tycker mest synd om barnen..hur ska dom känna.
|