nej jag gick inte bara in på deras hemsida jag gick dit och frågade vad man skulle göra om man var arbetslös om man skulle boka nån tid eller skriva in sig som arbetssökande hon sa att jag skulle bara skriva min cv på deras hemsida + jag är över 20 men kan inte få nått bidrag eftersom jag inte kan skriva in mig som arbetssökande fastän jag är det
min mamma skrev detta mail till arbetsförmedlingen citat: Min dotter har just slutat gymnasiet och gick dagen efter skolavslutning till AF på hemorten. Det besked hon fick var att hon varken skulle skrivas in eller få något samtal med arbetsförmedlare. Hon skulle endast fylla i sitt CV på web:en.
Kan detta stämma? Nog ska hon väl skrivas in för att AF ska kunna kalla henne till träffar, anvisa arbete osv???????
och fick detta svar citat:Jag kan förstå om det verkar underligt att hon ej blev inskriven. Nu vet jag ingenting om just detta ärende, men det verkar som om man på Er lokala arbetsförmedling har gjort en bedömning att Din dotter klarar att söka jobb på egen hand. Om det är så och man ej har a-kassa så finns det ingen anledning att vara inskriven som arbetssökande.
och nej jag är inte dum självklart förstod jag att jag var tvungen att gå dit inte bara gå in på deras hemsida
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|