Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med klematis alpina, Den har börjat vissna?!?!
          Isa2000
          Inlägg 03-07-2007, 23:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 8 594

Vi har en klematis alpina som vi fick i en hink och som vi har på balkongen. Den växer så det knakar och är tät och fin men nu har jag till min förskräckelse upptäckt vissnande blad längst ner! -fear-.gif Betyder det att något är fel eller är det okej? Vill ju inte att den ska bli helt gles i botten.. I hinken som är rätt stor har jag kört ner lite luktärter och ampellilja också och dom växer på bra trots att det aldrig blir sol direkt på hinken, dvs på nedersta delen av klematisen, luktärterna och ampelliljan. Just det, jag har slängt dit lite smultron också. Tror ni min klematis mår bra, eller har jag behandlat den illa? Kanske bör tillägga att den ser riktigt frisk ut, bara man inte kikar längst ner. Har aldrig haft någon klematis eller annan liknande växt innnan, och vill inte att det ska gå dåligt.. confused.gif

Har för mig att jag läst något liknande i en annan tråd, men sökfunktionen och jag kom inte riktigt överens denna gången... whistling.gif Hoppas någon av er har tålamod att hjälpa mig ändå!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mojan
          Inlägg 04-07-2007, 17:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem nr: 9 395

Jag tror inte det är någon fara. Min stora alpclematis är helt kal nedtill men massor av blommor och blad längre upp. När jag tycker den är för ful sätter jag en blomma i kruka framför eller helt enkelt några småplantor som självsått sig och låter dem växa upp.

--------------------
          Zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon