Jag ha den naturligtvis ute hela året i en blomsterlåda, och den är verkligen anspråkslös och kräver inte mycket som Åsa säger.. Jag är en som aldrig lyckas med sticklingar..utom just med hjärtrevan och murgröna, och det betyder att den har väldigt lätt att ta upp från stickling. Mina brukar bli lite fula och glesa med en massa små torkade blad nertill efter ett tag..När det är så klipper jag bara bort den revan, tar bort den fula och sticker bara ner den i krukan igen och vattnar lite . Från början hade jag bara 5 små sticklingar, och nu har jag en stor balkonglåda full. Delen som inte hänger ut från lådan brukar delvis ligga på jorden, och när dom gör det brukar den själv sätta nya plantor, och det är därför hela lådan är fylld med plantor i alla åldrar.
Den brukar bara sloka när det fattas vatten, och eftrsom den har köttiga blad som innehåller vatten, så den kräver inte alls så mycket vatten som andra växter gör.
Angående rötterna så har dom "gamla" träiga rätt stora och framför allt långa , en del går genom hela lådan.. men jag tror att dom unga inte alls har så stora rötter...men är inte helt säker..lycka till med den