CITAT (LadyG @ 06-07-2007, 12:37)

Men varför inte skriva till tidingarna som gör så felaktiga påståenden och tala om för dem vad som gäller istället? Hur ska de annars få veta att de har fel och borde rätta? Skriv till Ansvarig utgivare och klargör hur saker och ting ligger till, gärna med källhänvisning och referenser så de ser att du är påläst och inte bara en vanlig gnällspik.
Jag blir så trött på alla som "sitter hemma och gnäller" istället för att faktiskt GÖRA något åt saken, och det gäller i alla situationer (även politiskt, sjukvård etc).
Men jösses människa. Vad vet du om vad jag har gjort? De har alla möjligheter att kunna skriva korrekta artiklar och dessa artiklarna ska vara kontrollerade av ansvarig utgivare. Än så länge har jag inte fått svar på ett endaste mail där jag påpekat felaktigheter och hänvisat rätta kontakter. Sist vet jag att den högste chefen ringde upp ansvarig tidning och infromerade om felaktigheterna och tidningen lovade publicera en dementi (och den måste varit mycket liten för mig veterligen har det inte stått någon dementi och jag själv har inte hittat någon).
Vad är det för dumt sätt du har?!