Nej jag begriper inte heller hur de kan växa där...Vet inte om det beror på att det är ett gammalt potatisland ovanpå en igenfylld tjärn som gör att de kan leva där. Det är den ytan och upp en bit och runt några träd vi har största problemen. Vi har dessutom inte direkt gräs där heller, mest gårdsskräppor och mossa tyvärr. Men det växer fort så vi klipper rätt ofta.
Asfalt vet jag inte om det skulle se så mysigt ut längst ner på tomten om jag ska va ärlig. Och det med diesel var väl mest ett skämt, men ibland känns det vettigt när man blir som mest desperat. Jag tycker egentligen inte att man ska hälla ut sånt i onödan.
Blombänken grävde jag ur djupt och tog bort allt ur när jag gjorde den. Lika förbannat kommer det, fast jag trodde jag gjort det ordentligt. Grönsakslandet har jag gett upp, nästa år blir det pallkragar, det går inte ha trädgårdsland där nere utan att bli galen.
Nej fy om man fick dräpa ut allt ogräs på nåt sätt och börja om från början. Men så många billass matjord får vi aldrig råd med. Gräsmattan är inte särskilt gammal heller, men höll bara några år innan det blev mossa igen. Bläää
Får testa roundup och se om det funkar bättre.
CITAT (MariaS @ 09-07-2007, 12:50)

Visst kan etternässlan sprida sig i frodigt gräs. Jag har flera ställen där detta sker. God och näringsrik lera med massor av nässelrötter. Att använda Round-up här, är lika med död gräsmatta. Jag går faktiskt fram med nagelsax och knipsar jämns med marken i kunskapen av fotosyntesens effekter, fast då kommer de bara upp en bit längre bort.
Ja det är precis det vi har, frodig lerjord. Problemet är ju att man inte ser eländena innan man bränt fingrarna så de ser ut som prinskorvar... Eller tårna för den delen.