CITAT (Bee @ 06-07-2007, 09:46)

Intressant att höra om skillnaden i personalpolitik mellan Plantagen och Blomsterlandet. Det är ju rätt självklart att om personalen trivs så gör dom ett bättre jobb! Jag tycker som många andra här att det är roligare att gå till Blomsterlandet som är väldigt kundvänligt med kunnig personal. Det enda Plantagenpersonalen kan säga är var saker finns. Jo, dom är vänliga och så men inte alls på samma kunskapsnivå som dom på Blomsterlandet.
Båda företagen har ju likartade produkter och då är det ju personalen och hur dom bemöter kunderna som gör skillnaden. Dom borde tänka på det.
Här i Västerås är det precis tvärtom, Blomsterlandet är bara skräp, växterna uttorkade och risiga.En av de två Plantagenbutikerna som finns här är jättebra, alltid fräscha välskötta växter. Jag handlar mycket där eftersom de prismässigt är mycket bättre än Åsby, Lindesberg och Zetas (för att nämna några välkända handelsträdgårdar.)Besöker Zetas ibland för att få inspiration, men handlar aldrig där eftersom deras växter inte är bättre än t.ex Plantagens, men betydligt dyrare.Däremot äter jag lunch där, deras restaurang är toppen.
Slutligen så tror jag att det beror på butiks/platschefen hur standarden på Plantagenbutikerna är, en del butiker är tydligen riktigt dåliga medan andra är jättebra.
Gita