Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svarta vinbär och krusbär i kruka, Öppen balkong i söderläge
          Boozoo
          Inlägg 09-07-2007, 13:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 11 451

Har sökt med ljus och lykta på internet efter specifik info om odling på balkong, men det mesta man hittar gäller kläng- eller småväxter. Vill nämligen ha ganska ordentliga buskar men vet inte vad som är möjligt på balkong, t ex hur många liter som krävs, och om betongkrukor är bättre än stengods när det gäller buskar som skall stå ute året om.

Någon här som har koll på dylikt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 10-07-2007, 00:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Nu passar jag också på att fråga en sak...varför måste man packa in krusbär och svarta vinbär på vintern ??? Dom brukar väl vara på friland under vintrarna? Ligger svaret i att det blir skillnad om växterna finns i kruka ??? Jag brukar ju inte ha frys-problem, och vet alltså inte så mycket om sånt som har med snö och kyla att göra, men brukar se att ni slänger ut det mesta i snön när det ska gro på våren... laugh.gif

--------------------

Citera
          KURT
          Inlägg 10-07-2007, 05:53
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

CITAT (lissa @ 10-07-2007, 00:56) *
          Nu passar jag också på att fråga en sak...varför måste man packa in krusbär och svarta vinbär på vintern ??? Dom brukar väl vara på friland under vintrarna? Ligger svaret i att det blir skillnad om växterna finns i kruka ??? Jag brukar ju inte ha frys-problem, och vet alltså inte så mycket om sånt som har med snö och kyla att göra, men brukar se att ni slänger ut det mesta i snön när det ska gro på våren... laugh.gif

Det är inte kylan i sig som är det stora problemet för krukodlade växter. P g a den mindre jordvolymen så växlar temperaturen, så att det omväxlande fryser och tinar, det är inte bra.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 18:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon