CITAT (Anders zon 1 @ 11-07-2007, 13:15)

Både maj och juni var betydligt varmare än normalt, i alla fall i södra Sverige. Kallt har det bara varit den sista tiden och juli har visserligen börjat rätt uselt men det är en bra bit kvar till någon extrem kyla. Sammantaget är sommaren hittills klart på plussidan när det gäller värme, särskilt om man räknar maj som en sommarmånad, vilket jag absolut tycker man kan göra i södra delarna av landet. Fast fortsätter ruskvädret i några veckor till så blir det naturligtvis annorlunda....
maj va bra ja inte hela juni hos mig plus hade vi en kylig period i maj . har haft flera nätter i juni som där natt temperaturen varit under +5c till att vara nära frost . och flera nätter under +10c . va bara början av juni och maj som det va så varmt sen har det bara regnat och varit svalt . som jag skrev har nätterna under hela maj-juni varit runt +10c +13c med ett par nätter ner till få plusgrader. och svala dagar i slutet av juni och början av juli . så jag tycker det har varit en rätt så sval sommar . dock är inte sommaren slut än så att säga om det va en varm eller kall kan man inte säga än . jag hoppas dock på en extremt varm aug-sept-okt