Min Cairnterrier kille är helt frisk...enda besöken till vetten är när han ska vaccineras och så har vi varit dit en gång pga av att han åt liiiite för mycket märgben...och vart lite hård i magen...

men det är ju inte nån sjukdom...sen har han haft lite problem med att han är lite översexuell men det är inget som går att fixa lätt...

...men i övrigt är han kärnfrisk...och vad jag vet så är Cairnen en ganska så frisk ras...det finns nån sjukdom (kommer inte ihåg vad den heter)...som Cairnen kan drabbas av men den är nästan helt utrotad...
Jag funderade ett tag på Westie men fick höra talas om att de brukar råka ut för just det Prillan skriver, klåda och då fick jag höra talas om Cairnterrier och de är ju väldigt lika Westin...så då fick det bli en Cairn...
Jag var in på rassidan för Cairnterrier och där står det om vad man ska tänka på i avel...och där står bl a om sjukdomar hos denna rasen...mycket bra gjort av Cairnterrier klubben att skriva allt som man vill veta om rasen och så finns det nått häfte som man kan ladda ner om man vill fördjupa sig lite i avel...
Här är Ludde i utställningsskick...men utställning var inget för honom...han ville inte stå 'uppställt' nån gång så därför har jag ingen bättre bild...
2006_07_11__2_.jpg ( 33.33k )
Antal nedladdningar: 37
Redigerat av Floppy: 12-07-2007, 09:06