Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur får man tag på Jakaranda?
          marialex
          Inlägg 11-07-2007, 22:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 11 496

Har länge sökt efter plantor av Jakaranda att ha inne som krukväxt. Är det någon som vet var de kan köpas?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 12-07-2007, 09:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

man brukar kunna hitta dom på plantskolor med stor krukväxt del . eller som blomsterlandet har med haft .

jag själv köpte mitt på en plantskola och det är nu inne på sitt andre år och har växt jätte bra . och en bild på min från idag .

Bifogad fil  växter_804.jpg ( 229.05k ) Antal nedladdningar: 134

ska du ha den inne åretrunt ?

den vill helst sova på vintern och är en lövfällande växt . får den sova i +10c och sen när den är stor nog så blommar den ju på våren . många eller nästan alla säger att en jakaranda kan inte blomma men det kan den om den får vara ute på sommaren och hösten och våren och med vintervila och stor kruka . och trädet växer mycket bättre med om man låter den sova på vintern .

jag sköter min så här
          tar ut den i (mars)april-maj i sol om den inte har blad har den blad så är jag snällare och sätter den i skuggan först . sen tar jag in den innan frosten kommer . och sen är den ute alla höst dagar och vår dagar men tar in den i en källare under natten . dvs denna växt kan vara ute alltid så länge det inte blir frost . under sommaren gräver jag ner den i trädgården i söder läge vilket den trivs ypperligt med .

och som Morbid sa finns det att köpa frön .

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-07-2025, 19:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon