Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur får man tag på Jakaranda?
          marialex
          Inlägg 11-07-2007, 22:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 11 496

Har länge sökt efter plantor av Jakaranda att ha inne som krukväxt. Är det någon som vet var de kan köpas?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 13-07-2007, 03:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Den har underbara ljuslila blommor, och blommar dessutom oftast på bar kvist. Min är 2 år nu...ja tre vårar och 2 vintrar, och står i sovrummet som en kal pinne under vintern´, jag blir alltid lika orolig att den inte ska komma tillbaka..men än har den inte blommat, den måste nog bli större först, med mycket tur kanske den ger mig lite fägring i vår, för den har växt väldigt bra trots den lilla djupa krukan den står i..lycka till
          Ps. klarar den att stå som inne växt?? Jag har alltid trott att den bara fungerar ute.... smile.gif

--------------------

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 13-07-2007, 08:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (lissa @ 13-07-2007, 04:01) *
          Den har underbara ljuslila blommor, och blommar dessutom oftast på bar kvist. Min är 2 år nu...ja tre vårar och 2 vintrar, och står i sovrummet som en kal pinne under vintern´, jag blir alltid lika orolig att den inte ska komma tillbaka..men än har den inte blommat, den måste nog bli större först, med mycket tur kanske den ger mig lite fägring i vår, för den har växt väldigt bra trots den lilla djupa krukan den står i..lycka till
          Ps. klarar den att stå som inne växt?? Jag har alltid trott att den bara fungerar ute.... smile.gif

nej den vill inte stå inne året runt för att trivas som bäst . som jag skrev vill den sova på vintern och vara ute under sommaren .
          den ska ju även klara lite lätt frost . dock har jag min frostfritt hela året . har du bild på din??

jag längtar efter tills jag får blommor dock tar det väl nåt år

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-07-2025, 04:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon