Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur får man tag på Jakaranda?
          marialex
          Inlägg 11-07-2007, 22:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 11 496

Har länge sökt efter plantor av Jakaranda att ha inne som krukväxt. Är det någon som vet var de kan köpas?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 14-07-2007, 00:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Jacarandan är ett träd som är vanligt i parker och på gator här i Barcelona. Vi brukar inte ha mindre än nollgradigt på vintern, och i alla fall dom små tappar alltid bladen och den börjar blomma nästan innan dom nya bladen har vuxit fram, så ibland börjar dom på bar kvist. Jag har läst i ett spanskt forum att den blommar vid cmellan 3 till 5års ålder, men att det kan växla lite beroende på storleken....så Flaxss, vi får nog vänta på att se våra blommor ett par år till...men det är det värt.
          Min kom från ett frö, och fröhuset var verkligen svårt att öppna, men väl där var det proppat med dom små fröna som är lättflygande . Det sägs att deom tar sig väldigt lätt, men jag tror att jag sådde 10 och bara en tog sig. Den vill tydligen torka upp ordentligt mellan vattningarna, men när man väl vattnar ska det vara en ordentlig genomvattning ....det har jag både läst och provat...och det stämmer.
          Fotot är från juni, jag gör inte så många kort på den , eftersom den är så pass genomskinlig tycker jag att det är svårt, man ser ju bara blommorna som finns bakom den hela tiden när man gör kort från sidan...
          Bifogad fil  DSCN4577.JPG ( 83.5k ) Antal nedladdningar: 96

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-07-2025, 23:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon