"Tack för responsen . Eftersom det också ligger så många trampminor begravda i familjen så är det svårt att kommunicera om sånt här. Man når inte fram, och det är frustrerande. Det gäller ju inte bara det här utan andra saker också. Hur som helst så ska vi samordna lite mer om vad som ska göras när vi får elefantflock-besök . T.ex. så är det bra om man förbereder och planerar träffen istället för att de bara kommer hit och är sysslolösa. Sen är det bra om en förälder är med och håller efter dem. Samt att de inte tar med sig sina kompisar . Det kan man kanske ta senare när allt fungerar bättre. Jag vill ju umgås med barnen, men inte på de villkor som tydligen gäller nu. Jag håller absolut med om att barn ska få vara barn, men de ska inte få vara oregerliga barn. Det är inte bra för dem heller. Hänsyn och respekt för andra är livsnödvändiga saker som de till 100% kommer ha nytta av som vuxna". Hej sailor! Det låter som om du ni tänker sätta ned foten! Bra tänkt, hoppas att det fungerar. I annat fall får du väl stänga dörren. Jag har också erfarenheter av att barn uppför sig så här borta numera . Man känner inte igen beteendet och kan bli ställd innan man kommer på hur man ska lösa det. (Själv var jag mest tyst och blyg borta som barn, vilket jag inte var hemma) Har inga egna barn men en bonusson på halvtid. Barn av idag verkar ofta sakna gränssättning från de vuxna. Man gör dem en otjänst om man inte talar om, vänligt men bestämt vad som gäller . Det är att ta barn på allvar tycker jag! De klarar ju inte allt ännu själva! Tänk scenariot när barnen blir vuxna och stövlar in hos bekanta, plockar mat, pengar, skriker och allmänt beter sig. Då är det inte lika "gulligt" längre. :-O
--------------------
"brukar är inte alltid"
|