Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Verbascum, har du koll på vilken som är vilken?
          Margith
          Inlägg 18-07-2007, 12:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Själv är jag nu mer förvirrad än vanligt flirting.gif

Fråga 1: korsar sig Verbascum mellan varandra?
          Fråga 2: "vänder de tillbaka" till nån gammal anfader om du tar fröer i trädgården?

Frågorna ställer jag utifrån att jag för 2 år sedan sådde fröer av Verbascum Chaixii Album. De ser ut så här -cry-.gif

Bifogad fil  070716_086.jpg ( 81.45k ) Antal nedladdningar: 71

De är kanonfina, precis vad jag ville ha i fråga om storlek och "stadighet" MEN DE ÄR JU GUUUULA mad.gif

Vad har jag sått och vad ska jag så igen, för att få exakt de här (fast vita) ??

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 18-07-2007, 21:19
          Länk hit: #2

Gäster

Egentligen tycker jag dina inte riktigt ser ut som gula franska kungsljus. Mina franska (fast de är vita) är lite mer gracila i växtsättet och 150cm tror jag inte de blir hos mig. 100cm är en vanlig höjd, det skiftar lite på var de står. De ser i allafall ut så här så vet du om det verkar intressant:
          Bifogad fil  Verbascum_chaixii_album1.jpg ( 47.24k ) Antal nedladdningar: 47
          Bifogad fil  Verbascum_chaixii_album2.jpg ( 54.84k ) Antal nedladdningar: 91

Bifogad fil  Verbascum_chaixi_album_3.jpg ( 25.06k ) Antal nedladdningar: 44

Jag har ju en massa småplantor överallt också, men det blir kanske dyrt att skicka sådana? Har man otur kanske de inte klarar frakten heller? Vad tror ni?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 19:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon