Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gräva med ryggskott...
          myy
          Inlägg 21-07-2007, 09:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 9 398

Äntligen semester. Tid att göra klart nya rosenrabatten! Så går jag för att gräva gödsel och vad händer - jag står på alla fyra i skiten och kommer inte upp -cry-.gif . Rullar över till gräsklippet och seeeegar mig upp. Vem skall nu fylla på jord, gräva, vattna? Hur länge kan rosorna stå i sina små plantskolekrukor, för att inte tala om Clematisarna? Tror att jag får gå ut till mina blommande kompisar Ingrid, Karen och Elisabeth för att få moraliskt stöd trostar.gif .

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          myy
          Inlägg 21-07-2007, 15:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 9 398

Ja, nu har jag pillat ner sex rosor i alla fall (och fått i mig ett par värktabletter), men resten får nog vänta någon dag till. Vackert blev det inte, men jag hoppas att det tar sig till nästa sommar... Just nu ser det ut som en leråker!
          Apropå - när flyttar man bäst rosor (och klematis) jag skulle nämligen vilja byta plats på ett par växter och ersätta med andra. Förmodar att det nyinköpta vill ner i jorden så snabbt som möjligt, men funkar det för de gamla plantorna?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon