Jag hoppas naturligtvis på att små stör-yngel skall synas i min damm så snart som möjligt, men odla är nog inte rätt ord även om det vore än dröm på sikt.
Till MariaS vill jag tippsa om att såvida inte guld-stören är mer aggressiv/rovisk än diamant-stören så tror jag att det är större risk att dina "stora" karpar tar dina karp bebisar än att stören tar dom.
Mina störar som är i varierande längd ca 25-35 cm långa bryr sej inte alls om dom andra invånarna i dammen stora som små, nu är förvisso mina "koi-yngel" ca 7-8 cm långa redan så dom räknas kanske inte som yngel längre, men stören verkar för mej totalt harmlös.
Skall tilläggas att jag än så länge bara har tre dagars erfarenhet av stören så detta är inget expertutlåtande
Nu köpte jag ju mina kära störar billigt i Danmark men hade jag vetat hur otroligt "coola" dom är så hade jag köpt dom på hemmaplan för länge sen, kanske inte albinot som jag misstänker är sviiin dyra här hemma
Diamant-stören inte bara liknar en haj till utseendet den liksom sveper runt i dammen på ett haj likt vis också, nu är det ju en stör jag har köpt och inte en haj men likheten är onekligen fräck.