Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pionefterlysning, Letar en gammal pion, mörk
          Pix
          Inlägg 16-07-2007, 22:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 10 668

Har aldrig kunnat glömma den pion min mormor hade i sina rabatter på 60- och 70-talet. Det var en mycket mörkröd, med dragning åt blått. (Blodröd). I mitt minne var den inte så "fläskig" blush.gif utan mer roslik i sin blomma, inte heller blev det så många blommor per planta och bladen var också rätt mörka och hela växten rätt liten. Den växte i zon 5.

Finns det någon som tror sig veta vad det kan ha varit för sort blir jag oerhört tacksam.
          kompiskram.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Maria82a
          Inlägg 21-07-2007, 18:37
          Länk hit: #2

Gäster

CITAT (Pix @ 16-07-2007, 23:09) *
          Har aldrig kunnat glömma den pion min mormor hade i sina rabatter på 60- och 70-talet. Det var en mycket mörkröd, med dragning åt blått. (Blodröd). I mitt minne var den inte så "fläskig" blush.gif utan mer roslik i sin blomma, inte heller blev det så många blommor per planta och bladen var också rätt mörka och hela växten rätt liten. Den växte i zon 5.

Finns det någon som tror sig veta vad det kan ha varit för sort blir jag oerhört tacksam.
          kompiskram.gif

Buckeye belle är mörkröd, som en ros. Den finns att köpa på www.blomkrukan.com

Bild finns på http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...a&section=B

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-11-2025, 20:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon