Har aldrig varit på nåt Plantaget men Blomsterlandet är i Kalmar är jag nöjd med. Har lagt myyyycket pengar där om man säger så!!!! Och aldrig fått fel, tror inte något har dött heller.
Nu vid den här tiden köper jag ofta mängder av dessa vissna växter för halva priset och som i år tex får jag fina plantor av skräpet från förra året!!! Ser man längre fram än det där vissna framför näsan så har man mycket att hämta.
Det är ju inte bara jag som har framförhållning för annars hade dom inte tyckt det varit lönt att sälja ut det för halva priset utan slängt det bara. Verkar inte vara som några ställen har någon slags förvaring till växterna snyggat till sig? Eller året efter tom, då dom är ännu kraftigare och stabilare?
I Oskarshamn ganska centralt finns mitt absoluta favoritställe, ett privat litet ställe. I början p juni köpte jag maaassor av överblommade sommarblommor för 5 kr styck. Några veckor senare noppade och klara så tok-blommar dom och gör det än.
Hade dom själva förvarat dom på undantag några veckor hade dom ju gått att sälja igen ju? Nåja, nu spårade jag ur.
Jag är iaf nöjd med dom få Blomsteland jag varit på, tycker dock att all dekoration och krukor är snuskigt dyrt.

Så det köper jag aaaaldrig där...tur Ikea ligger nära!