Om man skulle ta och definiera en norsk då
Låter högt och ljudligt för att man skall tro att man är i Norge.
Går före i kön eftersom han nog är rikare än en fattig svensk.
Stannar mitt i gatan för att fundera på åt vilket håll han skall gå. "Skall jeg köpe ribbe eller Cola på box först?"
Kör som en galning så fort man passerat grensen. I Sverige är det nästan fri fart. Hjemme är det 80 som gjeller! Och kör om när det är minst lämpligt, andra flyttar nog på sig
På skärtorsdagen måste man vallfärda till Strömstad och gå på "polet" och köra runt runt runt hela dagen och roa den svenska befolkningen med att supa, skräpa ner och skråla
Kosthållet består av ribbe, kyckling, cola på box och godis. Ialla fall får man den uppfattningen om man tittar ner i en norrmans kundvagn- och det går inte att undvika för dom är överallt
En norsk är också väldigt högerorienterad. Kör du till vänster- akta dig! Kommer det en norsk från höger så kör han först.
En norsk betalar med Norske dollar och vill inte ha svenske pesetas tillbaks i växel inte. Fastän han säkert är tillbaks nästa vecka och provianterar igen- brännvin, ribbe, cola och godis i en aldrig sinande ström över Svinesundsbroa
Norrmännen försöker köpa tillbaka norra bohuslän från Sverige. Men det är klart- Norges största handelsstad borde ju ligga i Norge.
Missförstå nu inte detta. Ni kan fråga vilken som helst av mina norska grannar (och goda vänner ) om det här stämmer och dom skulle nog svara att jag varit snäll.
Norrmän är för övrigt ett väldigt trevligt och öppet och varmsint folk

- när dom inte shoppar i Sverige för då far f--n i dom...
Hälsar
Tesa
som får lite nog av norskar ibland