Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svarta vinbär och krusbär i kruka, Öppen balkong i söderläge
          Boozoo
          Inlägg 09-07-2007, 13:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 11 451

Har sökt med ljus och lykta på internet efter specifik info om odling på balkong, men det mesta man hittar gäller kläng- eller småväxter. Vill nämligen ha ganska ordentliga buskar men vet inte vad som är möjligt på balkong, t ex hur många liter som krävs, och om betongkrukor är bättre än stengods när det gäller buskar som skall stå ute året om.

Någon här som har koll på dylikt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Nina K
          Inlägg 23-07-2007, 23:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 102
          Medlem nr: 10 461

Jag har haft ett krusbär i 25 l kruka i två vintrar och inte isolerat alls mer än att jag ställt krukan mot husväggen (zon 3). Det har fungerat bra trots att jag vet att krukan är lite väl liten (jag har lovat den dyrt och heligt att om den överlever EN vinter till så ska den få en större kruka nästa vår smile.gif

Massor med gooooda krusbär har jag fått.

Mitt motto är: Pröva! Oftast fungerar mer än man tror! Och en planta är ju inte alldeles för dyr...

Däremot börjar jag bli lite mer harig när plantorna blir äldre eftersom jag då lagt ner så mycket energi på dem och utvecklat någon form av ...ja...kärlek till dem smile.gif Då kommer oftast vinterisolering in i bilden och annat daltande och omhändertagande biggrin.gif

Lycka till! Egna krusbär på balkongen är värt ett försök!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 16:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon