Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Perenna bladlöss!
          charlottap
          Inlägg 23-07-2007, 13:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 11 655

I min mammas trädgård som jag sköter så har jag ett ständigt återkommande problem. Varje år utan undantag så blir hela framsidan, kaprifol och plommonträd, helt dränkta i bladlöss... Detta gör att kaprifolens knoppar dör och plommonträdet ser allmänt ledset ut. Vad ska jag göra? Varje år försöker jag med såpa-vatten-rödspritlösning, och det hjälper väl temporärt men sen är de tillbaka igen. Det finns en humle där också glömde jag säga. Är det någon speciell växt som drar till sig bladlöss? Hjälp!! :-) confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          charlottap
          Inlägg 24-07-2007, 08:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 11 655

Hej igen,

Nej när det gäller kaprifolen är jag inte säker. Knopparna svartnar och skrumpnar, jag bara antog att det var bladlössens fel eftersom de äter på dem. Men du tror alltså att lössen kommer från plommonträdet? Jag ska försöka med dina tips med olja etc och se om det hjälper. Tror du att det kan hjälpa om jag inplanterar nyckelpigor eller något sånt som äter löss?

Jag är också fullt medveten om att en trädgård aldrig blir 100% lusfri, men det antal jag har problem med är inte normalt, det är helt vansinnigt mycket och det förstör hela framsidan av trädgården... angry.gif

Ha en bra dag! rose.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 15:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon