CITAT (Pirum @ 24-07-2007, 01:03)

Vad gäller texter och musik så är musiken viktigast i en låt. Texten kan dock vara en stark bonus - men då till stor del beroende på hur den låter. "A whiter shade of pale" har ju exempelvis en text som LÅTER helt fantastiskt, men...vad i helskotta SÄGER den egentligen?
Men visst är det svårt att jämföra genrer. En stor och känd tidning, Rolling Stone, listar 50 rockartister här. Jag har egentligen inga invändningar förutom mot bandet Rolling Stones...obegripligt att de placerar sig före Chuckan...och kanske mot Madonna - hon har väl inte gjort mycket rockigt?
Ang Rolling Stones. Det förvånar mig inte att dom ligger på Rolling Stones topplista. Det som förvånar mig är att dom fortfarande lever! Och tydligen fortfarande turnerar. Nej, jag har inte köpt biljett till konserten på Ullevi i Augusti. Nånstans går gränsen.
Men Madonna - nej kanske inte så rockig men man kan ju ha i minnet att i Det Stora Landet i Väster är Rock det vi härhemma kallar pop. Och popmusik är hon BRA på. En klyftig flicka! Och skön att lyssna till.
Och eftersom det var jag som drog upp gamle Dylan. Nej, nån sångare av rang är han inte.! Absolut inte. Men det finns få andra artister som har påverkat musikvärlden så som han. Han var värd Polarpriset.
Chucken må ha varit en av de första men i mitt tycke blev han inte den största.