Todeloo,
Hej Thomas,
Den häringa sketchup ser ju himla intressant ut :-) iofs har vi inte installerat panther här men det skall la gå att köra ändå

Err vad använder man det till förutom snitsiga bilder på växthuset? Jag ahr ju snokat på olika programvaror för just rita dona fundera etc men inte hittat nått jag gillar av utbuden....detta serju lite mera avancerat ut men Autocad har jag gjort på åttiotalet LOL.....mossigt men ändå :-)
Jag tänker över julledigheten MEGAskissa på min uteplats och kanske också på det blivande nya växthuset fast det är inte datumstämplat ännu. För den fantastiska grillen som jag har entusiastiskt babblat om är numera beställd, så det skall bli ett utekök i värstingsmodell och så skall det bli något som kanske liknar en pergola typ med nån växt typ och så intill min förökningbänk med drivbänkar jag itne har idag -> ja vilka projekt. ibland tänker jag att jag bidde förblindad av framgång med köksträdgården i år så nu skall jag göra ALLT!
Apropos drivbänkarna så ser det ut som Du har gräsmatta precis i söderläget inte sant? Om man får önska fritt så hade jag gjort en gång där och lagt drivänkarna framför växthuset, den gröna delen av slänten, vad har Du planterat i dne idag? På bortersta sidan av växthsuet finns mer möjligheter :-)
En sak är säker, för mkt drivbänkar får man aaaldrig :-) jag funderar på en mini mini miiicro micro skojighet med geometrisk och kanske lite sten och plantor -> typ Rosemary Verey kanske till Din planering - växthuset är som den slipade juvelen mitt i odlingslandskapet med både blommor och nyttigheter. Det är snyggt med nivåskillnaderna....på ena trappsteget kan man sitta också om man inte vill ha nån liten sittmojäng, ljugarbänk där man knäcker upp en bers eller en ramlösa och njuter när man betraktar sitt verk. Eller bara kommer å sätter sig och GLOR om man itne vill göra någe, nära till allting och så man kan kika på imlen molnen och så allting annat.
Um mmm mmmmm mmmmmm MMMMM!
Hälsar Ingrid