CITAT (mamamaggan @ 27-07-2007, 17:14)

Fick svar från VLT
Hej Margareta,
Vi har ringt och talat med fotografen ifråga, och han har en annan version av det hela.
Självklart ska människor inte utsätta vare sig själva eller andra för risker. Vi vill inte att människor går över etiska, lagliga eller anständighetsgränser för att ta bilder.
Därför har vi på vår hemsida följande uppmaning när det gäller läsarbilder.
”Tänk på att respektera människors integritet när du fotograferar. Gå inte in på privat område och håll ett normalt avstånd till människor. Respektera polisens eller räddningstjänstens avspärrningar.”
Eftersom läsarbilder och läsartips är en viktig del av vår verksamhet, är det möjligt att vi kanske bör förtydliga detta ytterligare. Din fråga väcker den tanken.
Mvh
Mats Wikman
Red chef nya medier
021-19 91 56
0735-584725
Något mer försonliga tongångar än i morse.Skulle vilja höra vad fotgrafens verson är eftersom han blåljuger. Vägen är växelvis trefilig. Enfilig på fotografens sida. Trafiken var inte avstängd där utan förflöt i 11o km. Hur sjutton skulle han kunna ta ett foto ifall han inte stannade??????Dessutom pricka in motivet precis.
Verkar som om jag måste ta kontakt med redaktören igen.VI var ju dessutom två vittnen. Min som satt i bilen.
Tack för hjälpen det vore bra ifall redaktören fick massor med mail för som sagt i morse var tongångarna något helt annat
Jag tycker sådant här är osmakligt.