Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kantarellhund
          uno
          Inlägg 27-07-2007, 02:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

Efter vårens hundkurs i kantarellsökning var det i går dags för provet att söka efter skogens guld.
          Nämnas kan att under kursen användes uppblötta torkade kantareller och att Sigge klarade dessa sök ganska bra.
          Nå då så. Ut i skogen. Först såg jag några små gula knappar och kommenderade "Kantarell sök" Sigge virrade runt utan att fatta vad dessa knappar var för något. Längre in på skogspromenade till en "guldgruva" fann jag många fina stora kantareller. Återigen "kantarell sök" men nej ingen reaktion. Jag planterade då en uppblött kantarell i guldgruvans mitt och då markerade Sigge genom att, som han har lärt sig, sittning. När vi kom hem efter årets första kantarellskörd 500 gram, placerade jag några färska kantareller i trädgården och Sigge fick börja träna på denna nya doft. Det blev allt bättre och i dag skall vi fortsätta träningen i skogen.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          zaaritha
          Inlägg 27-07-2007, 18:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Häftigt! Vad är Sigge för ras?

Citera
          uno
          Inlägg 28-07-2007, 03:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

CITAT (zaaritha @ 27-07-2007, 19:59) *
          Häftigt! Vad är Sigge för ras?

Sigge är en Dansk-Svensk gårdshund som snart är 11 månader. Jag passar på att tacka för svaren och dess tips.
          Det där att inte ens vid plockningen röra svampen med handen har jag inte tänkt på.
          Sigge har börjat markera när jag i trädgården lägger ut färsksvamp. Nästa träning blir med orörd söndersmulad svamp i trädgården för att sedan även tränas i skogen. Vem vet, kanske Sigge om ett år är en duktig kantarellhund som då även har fått träna på Karl-Johan.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon