Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ideer för plantering i norrläge!
          Alexandra
          Inlägg 28-12-2002, 16:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 280
          Medlem nr: 461

Jag skall flytta till ett nytt hus till våren! Framför detta hus (framför ingången alltså) ligger en plantering i norrläge. Det går en liten plattlagd gång i halvcirkel fram till huset (usch vad jag är dåligt på att förklara) som börjar vid garaget som ligger till vänster om huset. Till höger om ingången är bara gräsmatta och ett stort prydnadsträd av något slag (vet ännu inte vad det är för sort, men det verkar ha taggar).
          blink.gif blink.gif
          Mot gatan ( sista huset i en återvändsgränd) finns en liten plantering - ca 1 m bred och ca 6 m lång med städsegröna risiga växter. Jag skulle vilja ta bort den och behöver bra ideer för en fantasifull nyplantering. Jag är öppen för alla förslag, såväl klassiska lösningar som nydanande okonventionella... rolleyes.gif

P.S. Huset är ljusgult med vita knutar D.S.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Helen i Skåne
          Inlägg 01-01-2003, 17:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

TACK! Nu blev jag glad! Att ett proffs som du säger så! laugh.gif
          Det tog mig faktiskt en HEL DAG att beskära det gamla trädet, det såg bedrövligt ut från början och det såg ut som om det skulle välta, helt felsågat och konstigt. Men det gav MASSOR av frukt. Nu tycker jag själv att det blev fint och jag hoppas att det ska må bra den här säsongen.
          Ska man sätta sådana ringar på eller det är bara om man vet att det är drabbat av nåt? Det hade någon sorts sjuka som jag har skrivit upp, fick tips av Åsa vad det kunde vara. Hon rekommenderade svavel på våren.

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 09:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon