Hej! Trädgårdsamatörerna ger ut en skrift om öppna trädgårdar i Sverige. Sen är frågan vad du menar med visningsträdgård. Är det en fin demonstrationanläggning eller en vanlig trädgård. Är man med i trädgårdsamatörerna så brukar det gå bra att besöka varandras trädgårdar. Det händer tom att folk besöker mig och letar efter intressanta växter mellan ogräset. Det är kul med trädgårdsbesök och folk får finna sig i att jag rensar för lite. Alltid hittar de någon intressant växt som gör det roligt i allafall. Vill man titta på olika buskar och träd så är Alnarp ett bra besöksmål och är man intresserad av bärväxter så finns det en hel del på Denningarums Gård. Jag tycker att vem som helst som gillar trädgård kan visa upp sin trädgård. Man behöver inte ha komplex för att andra har det finare. Hur fin trädgård jag har så finns det alltid någon som har finare. Jag hade tom en trädgårdsjournalist här som skrev en artikel i Allers Trädgård. Hon hävdade att det aldrig hade skrivits något om en så ovårdad trädgård. Allt kan väcka intresse. Hoppas att du också visar din trädgård. Jan Lindgren
|