Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Uppföljning från Skåneträffen, 6/5
          Ciczi
          Inlägg 29-07-2007, 08:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Hej gott folk

Sitter här och funderar på alla er som var med på Skåneträffen. Hur har det gått med plantorna som vi bytte med varandra?

Jag fick ju bland annat fatt på en papegojnäbb och i rena ivern så åkte den ut i landet med allt det andra. Den mådde inte så bra men nu har den hämtat sig. KAnske inte avhärdad? Den stora hibiskusen mår utmärkt och ska snart till att blomma. Småhibiskusarna från Flaxxs mår också bra och tar sig fint liksom valnötterna.

mvh Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          jakob
          Inlägg 30-07-2007, 23:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 9 372

Hej alla ifrån Skåne träffen!!
          Kul att Hibiskusen frodas, och det du fick Flaxxs minns inte vad jag hade..

Jo här har nog det mesta tagit sig.
          Valnöts träd och granatäpple, är fina,(,fast jag tror granatäppel har fått löss,,den fick ut i ösregn får se om det hjälper, )LeanderblommanBifogad fil  Ballong_blomma__Small_.JPG ( 53.4k ) Antal nedladdningar: 28

och stjärnpelargonian Bifogad fil  stjärnpellis_nr2__Small_.JPG ( 78.98k ) Antal nedladdningar: 30
          Bifogad fil  ytterligare_en_stjärna__Small_.JPG ( 51.38k ) Antal nedladdningar: 36

, fotbladet ,Bifogad fil  fotblads_frukt__Small_.JPG ( 55.49k ) Antal nedladdningar: 29

allt tar sig, funderar fick ngt ifrån Nina med de har tagit sig men jag har glömt namnet. De jag köpte på odla var ju mest pioner och de har blommat,
          så Afrikas blå Lilja blommar just nu med en stängel,
          Bifogad fil  Afrikas_blå_lilja__Small_.JPG ( 42.55k ) Antal nedladdningar: 29

27 kr på Odla vilket fynd!
          och rosen Pascali.Bifogad fil  vacker_Pascali__Small_.JPG ( 28.02k ) Antal nedladdningar: 32

Vit Stormhatt
          Bifogad fil  Vit_storm_hatt_köpte_på_opdla_5_maj__Small_.JPG ( 54.01k ) Antal nedladdningar: 38

Ja vi kanske skulle ta en Augustiträff eller höstträff ,,det skulle vara både kul och trevligt. Eller Åka runt i varandras trädgårdar det var en mysig ide Flaxxs, hur kunde de läggas upp. Byta blommor.?Besöka trädgårdar, handelsträdgård?parkvandring? Min trädgård är ju inte särskilt klar men vi kunde träffas här fast om här är så mycket att se vet jag inte? jag håller just på att skapa min trädgård..bara 600kvm klara,,kolla gärna in på Trädgårdsblogg.se,,där har jag lite att kika på.
          Hur många är intresserade att göra ngt tillsammans?
          ett datum? förslag på aktiviteter mer konkret och en deltagar lista eller vad säger ni?
          mvh Jakob

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 23:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon