CITAT (Eva-Helene @ 02-08-2007, 20:17)

Var inte orolig, jakarandan stammar upp sig väldigt tidigt. Den senaste jag hade behöll jag i 8 år och då hade den grenar bara i toppen. Nu står den i ett jättefönster och ser ut som en palm.
så gjorde min med efter andra året så kom inga nya grenar tillbaka från stammen men toppen växer jätte bra nu .
CITAT (lissa @ 03-08-2007, 03:03)

Då kommer den säkert att växa ikapp min, för 30 grader plus alla era soltimmar gör susen, och jag hoppas verkligen att ni får lite sol nu, för det är ni värda efter er blöta sommar..
hoppas med den vill växa till sig lite mer innan vintern plus att den förvedar sig mer så den står emot kylan bättre . plus så har jag den i det hetaste hörnet av trädgården så nu får den känna på riktig medelhavs hetta . hoppas verkligen att det blir som dom säger varmt å soligt .
kom och tänka på en sak , kollade på min idag när jag kom hem från skolan och då så kollade jag på din bild nu och la märke till att din är ljusgrön . medan min är vin röd/röd i bladen och på dom äldre mörk grön . varför tror du det är så ? har du din soligt eller skuggigt ?