Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> alla jordgubbsplantor måste bytas nu, men när?
          alvastina
          Inlägg 27-07-2007, 17:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 10 281

Tyvärr har jag slarvat och inte bytt ut jordgubbsplantorna som jag borde så nu måste alla bytas ut. När är det bäst att göra det, nu eller ska man vänta tills våren? Vi vill ju gärna få njuta av egna gubbar även nästa år

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 05-08-2007, 01:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Hej Jan...några gubbar på julafton kan jag nog inte räkna ed..Vi har haft lika konstigt väder som ni, men annorlunda...torrt och vaaaarmt. Fick några gubbar i våras, och ( peppar peppar) igår såg jag att plantan som har skickat ut 2 revor har fått ett par blommor igen..
          Har det där med revorna något att göra med blommning och bär?? Revorna har jag fört över i en annan lite kruka och satt fast dom i jorden med en bit grön plasttråd, för att dom ska kunna rota sig.. är det rätt??
          Jag kanske skulle byta ut jorden i vår, det är ju 3dje året dom står i samma jord, utom att dom har fått lite påfyllning uppifrån..Revorna sitter i en liten beige kruka precis bredvid den vita åt vänster smile.gif Bifogad fil  DSCN4993.JPG ( 74.14k ) Antal nedladdningar: 34

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 00:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon