CITAT (Margith @ 06-08-2007, 21:42)

Hej Pius, vad roligt att se dig här
Glas eller plast... tror det är en smaksak. Visst är glaset snyggare, du ser både in och ut, men jag föredrar nog plasten iaf.
Plasten är tåligare, lättare och det blir inte lika varmt inne i växthuset.
Glas har jag hört att man ofta måste krita eller skugga med nån typ av gardiner för att stänga ute lite av hettan... hur mycket ser du in eller ut då?
Förresten, när du har ställt in dina pelargoner i växthuset på våren: hur mycket utsikt tror du att du har då? På 10 kvadrat?
Jag har sett att Willab har ett plastglas nu som är väldigt likt glas, det tror jag att jag hade satsat på om jag skulle köpa växthus idag. Kan du se in i växthuset tycker jag att det lättare smälter in i trädgården.
Glöm inte att lägga till markbearbetningen i priskalkylen! Det är mycket jobb och kan bli väldigt dyrt!
Vinterväxthus... pratar vi inte om nån typ av energiglas då?

Meningen är alltså att du ska kunna värma upp växthuset hela vintern utan att ruinera dig på elräkningen.
Lurar du på mer plats för vinterförvaring av pelargoner?

Hallå där!
Jaså man hittar gamla bekanta här.
Jag planerar för framtiden, har ännu inte hittat jobb på Gotland så jag kan flytta hem, men jag fortsätter jobba på det.
Om du har Willabs katalog så stod det "vinterväxthus" på ett ställe, fast inte begrep jag vad de menade. Om plasten/glaset är så tjockt så det tål kylan bättre eller vad de menade, för tanken är just som du misstänkte, vinterförvaring av pellisarna.

Vi har inte så kallt på Gotland men däremot blåser det något förfärligt ibland, så det måste stå pall för småstorm.
Vet du något om murad grund? Jag tycker det ser så himla tjusigt ut. Dessutom är jag begåvad med en sambo som är hantverkare så det vore nog inte något problem för honom tror jag.
Det där med priset verkar så olika, jag beställde Willabs och Classicums kataloger, det sistnämnde var fruktansvärt dyrt tycker jag. Men det blir en annan femma.
Hej från Pius