CITAT (Kvarnvik @ 06-08-2007, 21:16)

Jag tror att vi har ganska bra koll på den här renoveringen i teorin. Det är inte bara kakelugnarna som ska fixas, ny skorsten ska göras och rör ska sättas osv. Den första offerten på arbetet vi fick in var på 230 000 så jag tycker nog att det här ar "billigt". Fönstren är verkligen bortom räddning, ungefär hälften av dem kan man nog köra en kniv igenom och vi har faktiskt påbörjat en renovering av dem en gång och gett upp. Jag förstår att du vill hjälpa till, men vi har ältat den här renoveringen i fem år snart och vänt ut och in på hur vi ska göra och har gått från att ha allt i originalskick till att nu ha bestämt oss för att göra det så gammaldags som möjligt utan att göra det alltför obekvämt. Alltså blir det kopplade förnster i trä. Det är dock roligt att träffa på någon som argumenterar för att göra det "gammalt" istället för det som vi brukar stöta på, folk som tycker att "Koppalade fönster, det är ju jättejobbigt att putsa på alla sidor, ska ni inte ha fina aluminiumfönster med treglas istället, det är ju underhållsfritt".
Då tog du mina inlägg på rätt sätt