Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Barnvänliga rosor, Berså behöver lite färgprakt
          Killensomvillhag...
          Inlägg 08-08-2007, 11:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Har ägnat delar av min regniga seglarsemester åt att låta mig inspereras av vackra rosor i fina böcker rose.gif

Jag är heltänd på att ha busk/klängrosor i vår blivande pergola/berså men frugan tror att barnen kommer agera nåldynor.

Hjälp mig inspirera henne så blir jag biggrin.gif

Hittills har jag bara planterat oxelhäck med måtten 7*5 meter.
          Tanken är att "framsidan enbart skall bestå av låg häck dvs upp till knäna sedan pelare av rosor som går upp i taket.
          Min tankar går mest mot kanadensiska varianter då jag seglar ca 2 veckor per sommar och då är underhåller minimalt.
          (bor i Kungsbacka när Göteborg och bersån kommer stå fristående med rejält mycket sol samt vind runt då jag bor 2 km från havet)

Det vore toppenfint om man kunde få blommning runt midsommar så att vår årliga midsommarfest kan hållas där.

Kommer även blanda in två sorters klematis (en tidig och en sen) samt vindruvor.

Själva taket kommer vara byggt i armeringsmattor och pålarna av telefonstolpar som jag skall tjära in.
          En bekant är armerare så han kommer hjälpa mig bygga löktak av armeringmattorna.

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 18:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon