Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag HATAR trollsländor!, Hur bli av med dem?
          Maria G
          Inlägg 09-08-2007, 14:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 11 937

Kanske inte rätt forum att skriva på, men jag blir snart galen om jag inte får hjälp no.gif
          Bor inte nära vatten men har trädgården full med äckliga trollsländor. Har blivit så illa att jag nu inte kan vistas i den angry.gif

Har någon tips på hur jag ska bli av med dem? Mördarsniglar har jag massor av men de får gärna bo här smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 09-08-2007, 14:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Sländan bevakar bara sitt revir, -mot andra sländor ,eller jagar flugor -husfolk bryr de sig inte om -när de väl upptäckt att man är ofarlig
          Trollsländor äter andra insekter, särskilt flugor som de fångar i flykten med sina taggiga ben. Benen hålls som en korg under huvudet.

Det förekommer två typer av jaktbeteende hos trollsländorna. ”Patrullerarna” är i luften långa stunder och avsöker ofta ett bestämt stråk, t.ex. en bäck eller en häck.
          ”Spanarna” å andra sidan tillbringar mycket av sin tid i vegetationen och kastar sig ut från den när ett byte nalkas. De återvänder i regel till utkiksplatsen, där de kan stanna en hel dag.

Trädgård är ju natur -så man får nog lära sig gilla dem smile.gif bli "av med dem går inte ....
          Jag har sländor i taket i mitt uterum -tycker de är fulländade varelser

de varken bits eller sticks .. de tror bara att du är en jättefluga smile.gif Utan insekter inga blommor ,ingen frukt, inga bär ,ingen trädgård ..
          Själv tyckte jag de där jättespinnmalarna var lite läskiga i början -de med päls -nu har jag vant mig -de är faktiskt vackra de med -men stora smile.gif

Redigerat av kerstin z5-6: 09-08-2007, 14:54

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 00:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon