Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Få nya blommor på hibiskusen?, Den har blommat men nu händer inget...
          Tillis
          Inlägg 07-08-2007, 10:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 11 738

Har lusläst detta forum och andra ställen för att få svar på min fråga men inte hittat något.
          I somras fick jag en hibiskus som då hade ganska många knoppar. De har nu blommat över undan för undan och nu är det inte en endaste knopp på hibiskusen. Den står i ett ljust österfönster eftersom vår lägenhet är väldigt ljus, solig och varm så jag har inte vågat ställa den mot väster eller söder.
          Tror ni den kan få fler knoppar i höst? Borde den stå mörkare/ljusare för att få knopp eller ska jag bara låta den växa till sig tills i vår? Tyvärr är det inte så mkt sol på vår balkong, annars kanske jag kunde ställt den där? Vad tror ni är bäst att göra för att få nya knoppar?

/Tillis

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Malva15
          Inlägg 09-08-2007, 19:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 286
          Medlem nr: 10 231

Den hibiskus som jag beskrev som blommade på julafton stod i ett ljust österfönster (ljust i den mening att det inte finns hus eller något annat skymmande utanför fönstret) Min erfarenhet är att de både blommar tillräckligt bra och håller sig fria från ohyra i mindre solgassiga fönster.
          De blommar förvisso ännu bättre i väster eller söderfönster men där är luften torrare och då faller lätt knopparna av eller så kommer spinn så man får sörja för luftväxling i soligare fönster. santa.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 21:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon