Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Storförpackningar av mat, Hatar dom.....
          Starfight
          Inlägg 09-08-2007, 19:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem nr: 8 184

Jag hatar verkligen alla STORPACK av mat, allt skall va storförpackningar nu förtiden. Åååå vad jag hatar dom mad.gif alla förpackningar av mat bara blir större & större helatiden. Hur fan tänker dom igentligen? Självklart för att få sålt mer såklart.

Det går ju knappt att hitta en "normal" 200g chipspåse, ketchupflaskorna skall va megapck på 1,35kg, köttförpackningar skall va familjepack osv osv. Dom normala 400g smörgåsmargarin förpackningarna blir färre & färre, påläggspaketen blir större .......mm, mm, mm, mm.

Som singelhushåll hinner man ju inte göra av med maten innan den blir gammal, självklart går det att frysa ner mycket av det. Men jag vill ha det så färskt som möjligt när jag tillagar det. Bröd tex vill jag ha färskt, äter det knappt om det är en dag efter bakdatum. Vet inte hur många kilo mat jag slänger om året men det blir många många. Igentligen helt i onödan, hade det funnits normalstora förpackningar så hade det inte blivit mycket.

Samtidigt blir singelhushållen fler och fler.....och matförpackningarna större och större.

--------------------
          /Starfight

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Netha
          Inlägg 09-08-2007, 20:31
          Länk hit: #2

Gäster

Stormarknader typ ICA Maxi och Coop Forum riktar sig mestadels till flerpersoners hushåll.
          Men både Coop Forum och ICA Supermarket här i stan har småpack av varor som du räknar upp.
          Dessutom ska man inte tro att storpack alltid är billigare än småpack.

Jag föreslår att du handlar i butiker som har charkdisk, vi gör oftast så... på ICA supermarket.
          Påläg kan du ta antal skivor du vill ha, likaså kött, ost, charkuterier i mängder du själv väljer.

Också på Coop Forum, som inte har "över disk", kan vi få mindre förpackningar av t.ex köttvaror, om vi ber om det.

Nog är det väl synd att slänga mat... hellre då handla i små butiker och betala lite mer och kunna äta allt.... tycker jag. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 09:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon