ÅH!

Tack snälla rara för alla fina svar!
CITAT (Tosan @ 09-08-2007, 21:25)

Och om du inviger sambon i dina planer och ser till att han blir delaktig så kommer han så småningom stå där och hjälpa dig utan att fatta det själv

Hmm... högst o-troligt... han skulle nog bara få något oroligt i blicken och sedan bli ooootroligt upptagen med något vääääldigt viktigt...
CITAT (Eva-Helene @ 09-08-2007, 21:32)

Be någon bonde i närheten om hjälp att plöja och harva en lagom stor yta, så blir det lättare att rensa bort rötter och dylikt.
Går inte att plöja på tomten. Antingen är det för tunt jordlager på berget, för mycket rötter eller så skulle man köra sönder gräsmattan på vägen... jordfräs är en möjlighet... men det har vi ingen...
CITAT (Gåsis @ 09-08-2007, 21:39)

Köp några begagnade lysrör och börja fröså perenner på vårvintern så har du extra pyssel. Och framför allt - piska inte livet ur dig, njut av det du får till en stund innan du börjar tänka framåt igen.
Sår perenner gör jag i massor, det är verkligen avslappnande pyssel. Men det där med att piska mej själv... får jag verkligen försöka sluta med...

CITAT (ingrid fuxwall @ 09-08-2007, 22:02)

Eftersom jag inte vet hur gammal du är och vad du orkar är det svårt att ge råd. Sedan tycker jag inte att man ska ha så stora ambitioner att trädgården blir en belastning.
Jag är 36 men har en kropp som en 60-åring (förlåt alla spänstiga och starka 60-åringar) så jag orkar varken mycket eller länge vilket inte gör det hella lättare.
Men grunden till hela problemet tror jag nog ändå är just det du skriver om ambition. Jag har helt extrema krav på mej själv och ambitionen är väl mer eller mindre att skapa en botanisk trädgård vilket är helt absurt...

men jag har alltid dragit med storslagna planer och vet inte riktigt hur jag ska bli mer verklighetsanpassad utan att bli knäckt...
Redigerat av *Ulrica*: 10-08-2007, 11:58