Alba, ja det är rätt roligt att odla kaktus från frö men man får ha gott tålamod skall jag säga. Det här är mitt första försök och dom växer inte fort nu skall jag säga, dom grodde ganska fort ett par tre veckor skulle jag tro. Men nu känns det som att dom står stilla i växten, för dom har inte blivit mycket större än dom är på bilderna i mittt album. Dom är sådda den 15/3-07.
Jag har sått dom i vanlig Så-Kaktus jord som jag blandat ut med extra sand & perlit. Sen står dom i mitt fönster åt syd-väst skulle jag tro att det är i ett mini växthus, men där inte så mycket full sol som jag skulle vilja. För jag har en stor nedrans balkong ovanför

som skuggar. Och föna köpte jag hos
SuccSeed.
Dom vinterhärdiga Opuntia sorterna skall bli riktigt roligt att se hur dom klarar vintern, för dom kommer att få va ute i vinter. Dom har jag förövrigt köpt hos
Rångedala plantskola, två i våras och två nu i förra veckan. Sen har jag även beställt 3 eller om det va 4 st Opuntia plantor från
Wermlands Desert Plants som jag hoppas kommer på måndag.
Sen så har jag börjat med min kaktusrabatt som jag prata om i mitt inlägg tidigare, lite fel årstid igentligen men jag kunde inte hålla mig till våren så det får bära eller brista. Men det går säkert bra ändå det är ju ändå nästan förhoppningsvis tre månader kvar innan vintern, så att dom hinner rota sig någorlunda ordentligt. Lägger upp nån bild sen iveckan när det är klart.