Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag HATAR trollsländor!, Hur bli av med dem?
          Maria G
          Inlägg 09-08-2007, 14:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 11 937

Kanske inte rätt forum att skriva på, men jag blir snart galen om jag inte får hjälp no.gif
          Bor inte nära vatten men har trädgården full med äckliga trollsländor. Har blivit så illa att jag nu inte kan vistas i den angry.gif

Har någon tips på hur jag ska bli av med dem? Mördarsniglar har jag massor av men de får gärna bo här smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margith
          Inlägg 12-08-2007, 10:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Här är en till som kommit en bra bit på väg tack vare Amairas fantastiska foton wub.gif
          Jag är verkligen skyldig dig många tack rose.gif
          Numera tycker jag att skalbaggar är ganska fascinerande djur. För 2-3 år sedan låtsades jag att inte såg dem. Om jag inte har sett dem, behöver jag ju inte göra nåt åt dem, eller hur? g.gif
          Spindlar är värre, men jag får åtminstone inte panik längre shy.gif För nåt år sen fanns det en spindeltråd här. Efter mycket om och men öppnade jag den och tittade ordentligt. Jag lovar, jag var sjöblöt i svett, hjärtat slog så det var akut risk för hjärtinfarkt. Men jag har iaf kommit så långt att jag vågar slå ihjäl de som är inomhus yes.gif Ja, ja, jag vet att jag borde bära ut dem istället, men... nästa år kanske??
          Det jag har kvar nu är nattfjärilar och malar... speciellt de där i långhårig päls.... fear.gif

Kanske man skulle kunna få önska en tråd med fantastiska bilder på de äckel-päckel-djuren också? a0a.gif

Anledningen till att jag har utsatt mig för det här och tvingat mig igenom det, är att jag insåg att mina rädslor förstörde nöjet med min trädgård. Diverse insekter i trädgården och växthuset kommer jag aldrig ifrån, alltså måste jag välja. Ge upp trädgården eller försöka att göra nåt åt min rädsla.

Nu glömde jag citera innan jag började skriva, men jag klipper in det här från Amairas inlägg:

"PROVA! Försiktigt i början, men det är ju inte farligt, fast det KÄNNS farligt i hela kroppen. "
          och
          "Var försiktig och varsam med dig själv och dina rädslor, men låt dem inte styra ditt liv, för de tar ifrån en så mycket - är min filosofi."

Jag känner inte Amaira, men jag får intrycket att hon förstår det här.
          Hur många gånger har inte jag fått höra "Äsch, sluta larva dig, det är ju bara en XX" Spelar roll vad det är, när jag blir livrädd!! devil.gif

Så än en gång: TACK Amaira för fantastiska bilder, för mig fungerar det som fobi-behandling kram1.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 00:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon