Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klicker, någon som provat?
          Leia
          Inlägg 15-08-2007, 08:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Har precis införskaffat en bok i ämnet och en klicker (eller två för att vara exakt, jag vet att jag kommer att slarva bort minst en nämligen... whistling.gif )
          Jag har aldrig provat förut och har ännu bara läst första kapitlet i boken, så jag har inte börjat praktiserat. Är det någon här som provat och vill ge råd/tips innan jag sätter igång? smile.gif

Redigerat av Leia: 15-08-2007, 08:22

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Leia
          Inlägg 15-08-2007, 11:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Tack för ett så utförligt svar Helene!

Jag har köpt "KLICKERTRÄNING för din hund" av Morten Egtvedt & Cecilie Koste. (Canis) Blev rekomenderad den boken på ett hundforum.

De böcker ni nämnt av Anders Hallgren tror jag bestämt att jag har stående i bokhyllan, inköpta för säkert 10 år sedan och faktiskt nästan bortglömda... Ska nog leta fram dem.

Gick och tittade "Lyckliga lydiga hundar" hade jag. smile.gif

Jag beställde föresten Cesar Milans bok också, men har inte börjat i den. Jag tycker att det är intressant med olika tillvägagångssätt när det gäller hunduppfostran och försöker lära mig så mycket som möjligt för att själv kunna klura ut vad som passar mig och min hund bäst.

Citera
          HelénE
          Inlägg 15-08-2007, 12:35
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

CITAT (Leia @ 15-08-2007, 12:06) *
          Tack för ett så utförligt svar Helene!

Jag har köpt "KLICKERTRÄNING för din hund" av Morten Egtvedt & Cecilie Koste. (Canis) Blev rekomenderad den boken på ett hundforum.

De böcker ni nämnt av Anders Hallgren tror jag bestämt att jag har stående i bokhyllan, inköpta för säkert 10 år sedan och faktiskt nästan bortglömda... Ska nog leta fram dem.
          Gick och tittade "Lyckliga lydiga hundar" hade jag. smile.gif
          Jag beställde föresten Cesar Milans bok också, men har inte börjat i den. Jag tycker att det är intressant med olika tillvägagångssätt när det gäller hunduppfostran och försöker lära mig så mycket som möjligt för att själv kunna klura ut vad som passar mig och min hund bäst.

Oj jag blanda ihop, Din hund en lydig hund, heter Anders Hallgrens klickerbok som är så bra. Lyckliga lydiga hundar är en helt annan bok, förvisso ganska bra, men inte om klicker. Gillar AHs böcker ganska bra, men tycker ibland problembeskrivningar och lösningar är lite väl kortfattat/förenklat. Det låter så lätt när man läser, men sen om det inte funkar...ja vad gör man då? Klickerboken är dock väldigt bra.

Den andra boken av Morten Egtvedt & Cecilie Koste har jag också, men tycker den är allt för långrandig för att komma igång.

Memea Mohlin är väldigt bra, har lånat den på biblioteket.

Cesar tycker jag faktiskt sådär om. Visst vissa saker gör han bra, och tolkar bra, men när han håller på med elhalsband, stackel och konstiga dubbelhalsband med inbygd kräkreflexfunktion, så skakar jag på huvudet och ryser. Det gör att jag inte riktigt kan ta mannen på allvar.

En bra hundtränare behöver inte nyttja dylika medel för att träna en hund i mitt tycke.

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 15:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon