Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frågor om regler och annan undran.....
          Lonicera
          Inlägg 16-08-2007, 18:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 9 316

Är det någon som vet hur det ligger till med regler kring telefonstolpar? Får man sätta dit tex en klätterhortensia som döljer den fula stolpen?

Sedan undrar jag hur man tar reda på vem som äger marken runt ens tomt. Jag vet att det inte är komunen, men jag misstänker banverket. Vad skulle vara rimligt att betala för en yta utan träd som är ca 100 m2 stor?( Om de skulle kunna tänka sig att sälja så klart). Den ligger utanför stadsplanen och området består av högt gräs. Vad tror ni?

Lonicera

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lonicera
          Inlägg 17-08-2007, 17:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 9 316

Ok. tack för era svar thanks.gif Måste man sedan om man kommit överens om arrende ha byggtillstånd om man vill ha ett växthus på ytan? Eller räknas växthus som något mobilt som går att plocka ner? Om byggtillstånd krävs, måste det då komma både från markägaren samt stadsplaneringskontoret (eller var man nu söker byggtillstånd).

Många frågor har jag men så har jag mina drömmar också............ innocent.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 03:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon