Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Recept med plommon?
          Fifi Förgätmigej
          Inlägg 19-08-2007, 10:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 10 258

Vi har ett plommonträd på gården som ger oerhörda mängder frukt! smile.gif
          Jag har testat att göra lite av varje av plommonen, som jag tror är Opal.
          Jag har gjort chutney som blir supergod tummenupp.gif och så har jag gjort en sylt som inte blev så god thumbdown.gif .
          Sambon gjort en likör som ligger på lagring och så blir det väl en och annan smulpaj med plommon.

Men har ni några fler tips?

Jag tänkte jag skulle dela med mig av chutneyreceptet, för det är verkligen supergott, hur jag än letar kan jag inte hitta det -cry-.gif
          Inte ens när jag googlar på nätet kan jag hitta det, fast det var där jag först hittade det!
          Men jag återkommer när jag hittat det igen.

--------------------
          Total nybörjare i zon 5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mollis
          Inlägg 19-08-2007, 11:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

CITAT (Fifi Förgätmigej @ 19-08-2007, 11:10) *
          Vi har ett plommonträd på gården som ger oerhörda mängder frukt! smile.gif
          Jag har testat att göra lite av varje av plommonen, som jag tror är Opal.
          Jag har gjort chutney som blir supergod tummenupp.gif och så har jag gjort en sylt som inte blev så god thumbdown.gif .
          Sambon gjort en likör som ligger på lagring och så blir det väl en och annan smulpaj med plommon.

Men har ni några fler tips?

Jag tänkte jag skulle dela med mig av chutneyreceptet, för det är verkligen supergott, hur jag än letar kan jag inte hitta det -cry-.gif
          Inte ens när jag googlar på nätet kan jag hitta det, fast det var där jag först hittade det!
          Men jag återkommer när jag hittat det igen.

Jag har också ett dignande plommonträd och har gjort en jättegod chutney, receptet finns i "Annas mat", om nån är intresserad så kan jag ta fram det...

//Mollis

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon