lite bilder på mina oliver . och den jag har ute och den jag har i kruka har frukter och trivs väldigt bra . varför trivs dom bra ?? jo att jag har dom ute större delen av året . den ena tar jag då in på vintern .
trädgård_963.jpg ( 134.84k )
Antal nedladdningar: 70
trädgård_964.jpg ( 130.77k )
Antal nedladdningar: 97
trädgård_965.jpg ( 110.01k )
Antal nedladdningar: 108CITAT (titti49zon6 @ 20-08-2007, 17:14)

Nu har jag ingen, men har haft en som dog under vintern så jag skulle vilja veta hur jag skall förvara den under vintern...har minusgrader flera månader i rad så jag kan inte lyda dina råd
, tro du missuppfattade mig lite fel . skrev enbart dom i zon 1 kunde prova ha dom ute inte dom i zon 6 .
såhär ska du göra under vintern med den . funkar lika bra uppe i norr som i söder .
''sen skynda inte med att ta in trädet på hösten då den behöver frost för att blomma i maj året därpå så tills natt temperaturen kryper under -10c en längre tid så ställ den i vintervila men under hösten så ha den ute även om det är frost på dagen bara du skyddar eller tar in den om det blir under -10c . sen väl inne i vintervila ska den sova i 0c +5c max +10c på dagen går det över +10c behövs extra ljuse'' .
Redigerat av flaxss: 20-08-2007, 16:41