Kan tänka mig att backtimjan skulle kunna klara konkurrens där det är soligt. Även kunna få de där riktigt torktåliga sempervivum och sedumsorterna (fetknoppen är ju charmig med sin gula färg). Backsippan klarar ju att titta upp även bland gräs (det gör den på ett ställe hemma i mager grusås). Sedan finns det ju även murreva som tycks kunna krypa sig in och mellan vad som helst. Styvmorsviolen tycks ju oxå den kunna fröa av sig på de mest märkliga och tråkiga ställen och bli fin på hällar m.m. Blir det sedan lite mera skugga kan jag tro att penningbladet ändå kan vara med och sprida lite glädje och de (finns en gulbladig sort oxå) är tuffa på att ta sig fram. I mörkare partier är ju vintergrönan en överlevnadsmästare. Jag tycker du redan verkar ha mysigt i det mörkare parti som du visat, med något ormbunks- eller bräkenaktiga växter som växer i muren (?). Varför inte ett och annat tåligt gräs med snygga vippor?
Sedan tror jag att en del växter ändå försvinner och andra tar mer yta efter ett tag.
Jag tycker din mur verkar så väldigt vacker